Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.03.2008 08:47 - Жизнено необходимо
Автор: hristam Категория: Изкуство   
Прочетен: 2874 Коментари: 15 Гласове:
0



Бяха се събрали за годишния си бал.
Повечето се знаеха отдавна, и дори успяваха да се позабавляват. Но днес една подхвърлена реплика предизвика разгорещена дискусия.
- Погледни ги само!- намусено каза Недоволството на Съмнението, сочейки трите сестри Вяра, Надежда и Любов- Омръзна ми да ги гледам все такива напудрени, ухилени, доволни. Позьорки!
- Не знам, не знам.-промърмори Съмнението- Ами те май са си такива открай време, може пък отвътре да им идва...
-Хайде, бе, отвътре!- тросна се Завистта- И трите са връзкарки! Поне за Любовта съм сигурна! Нали конкурса беше по документи, а на документите- снимки! Бас държа, че само като са я зърнали с тая лигавка физиономия...
- Със сигурност важи и за трите!- отсече Недоволството- Виж само какви са куклички!
После погледна Завистта и допълни:
- Ама и теб така са те избирали, да ти кажа, с тая физиономия не би могла да бъдеш нищо друго!
- Ха, намери се кой да ми го каже! Ти виждал ли си се на какво...
- Е, стига де!- намеси се Ревността, и отметна грациозно дългата си червена коса- Никак не умеете да се забавлявате! Те поне го правят!
- Мислиш ли?- промърмори Съмнението- Може пък просто да се страхуват да не изгубят местенцата си...
- Абсолютно!- отсече Завистта и погледна сърдито към Ревността- Ти пък какво ли си седнала да ги защитаваш! Все пак Любовта ти е доведена сестра. Натресли са ти я без никой да те пита!
Ревността се усмихна:
- Ако трябва да сме точни, мен ме натресоха на нея! Но...да ти кажа, понякога се разбираме чудесно! На моменти си мисля, че просто не можем една без друга!
- О, колко хубаво!- възкликна Радостта, която тъкмо се беше приближила. После се обърна към симпатичния засмян младеж до себе си- Можеш ли да си представиш, такава мила картинка! Винаги съм си мислила, че има нещо много общо между вас двете, макар да сте така различни!
Къдрокосия веселяк до нея се разсмя:
- Мога, мога да си ги представя, и още как! И да знаеш, все по-близки ще си стават, ще има, ще има поводи за това, просто съвременния начин на живот го изисква!
- Хм, брат ми- вяло измърмори Песимизмът, както винаги начумерен и сърдит- Това не е ли моя реплика?
- Ъ-ъъ...зависи, зависи...- заекна Съмнението.- Зависи кой как го разбира...
- Чудя се кой е оня там в ъгъла- намеси се Недоволството- Откак сме дошли, не е помръднал.
- Да, наистина!- възкликна Любовта, която се присъедини- Странен тип, изглежда малко самотен...
- О, хайде, върви сега да го утешиш!- сопна й се Ревността- Омръзнаха ми тия твои вечни свалки!
- А на мен ми изглежда малко тъжен...- тихо каза Радостта.
- Съмнявам се, много се съмнявам- заяви Съмнението, и всички го погледнаха учудено, защото по принцип не звучеше толкова категорично.
- Ха!- намеси се Завистта- Как пък не съм се загрижила за тоя тип! Виж го само, качил си е краката на масата, пийва си, похапва...Какво да му е на такъв?
- Странна птица...- промърмори Недоволството- Абе май ми е познат от някъде, ама...Така или иначе, не ми харесва тоя тип! Отивам да разбера кой е!
- Чакай, де!- изникна тутакси Любопитството. Беше окъсняло, вероятно пак си беше пъхало носа по хорските работи, сакън да не изтърве нещо!- Това е моя работа, аз знам как да разбера най- добре...
И тръгна с бодра стъпка. Другите обаче бяха попаднали вече под влиянието му, и тръгнаха след него. Все така ставаше.
- Хей, страннико!- изтъня гласчето на Любопитството- Кой си ти?
Той едва ги погледна.
- Аз съм най- необходимото, най- важното, най- разумното- бавно каза, но поне не го каза с патос, та другите не успяха да се подразнят.- Жизнено необходимо. Предпоставката за един безоблачен живот.
- Така ли...- започна Съмнението.
- Ай стига бе!- възмути се Недоволството
- Да имаш да вземаш!- викна Завистта
И другите се намесиха, но Любопитството надвика всички:
- Кажи де, кажи! Кой си, какво си!
- Безразличието...


Тагове:   необходимо,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. buboleche - хахаха
24.03.2008 08:59
дамммм. В десетката! :))))
цитирай
2. donichka - :-))))
24.03.2008 09:48
Ах, каква компания са се събрали само! ;-)
цитирай
3. cefulesteven - Много е философски. И всеки ще от...
24.03.2008 11:18
Много е философски. И всеки ще открие нещо в тази притча.

цитирай
4. hristam - buboleche
24.03.2008 12:28
Мда...такива ми ти работи!;)
Благодаря ти, че се отби!:)))
цитирай
5. hristam - donichka
24.03.2008 12:30
Много пролетни усмивки!:))))))
Благодаря ти!
цитирай
6. hristam - cefulesteven
24.03.2008 12:32
Надявам се.
Ако я прочете.
:))))))
цитирай
7. assssss - Хриси,
24.03.2008 18:01
с твоя постинг отново ме накара да се замисля...

Поздрави и бъди усмихната,въпреки времето навън ;-))
цитирай
8. hristam - assssss
24.03.2008 18:12
Мисли, мисли...но не се увличай, позабавлявай се!;)
И за теб усмивки!:)))))))
цитирай
9. nick22 - :-)
24.03.2008 20:53
Поздрав и поклон на теб !
Чудесен... наистина чудесен постинг ! ! !
цитирай
10. hristam - nick22
24.03.2008 20:56
Поклон и от мен!
Не за друго - заради аплодисментите ти!:))))))))))
Хей, Ники, благодаря ти, приятелче!:)
цитирай
11. mamas - Жалко,
14.02.2009 15:41
че цяла година съм се пиляла къде ли не...Но ми се струва, че това си го пускала и другаде, май съм го чела.
Поздравления!
цитирай
12. hristam - mamas
14.02.2009 16:00
Това е един от старите ми разкази, няма как да не си го чела точно пък ти :))) Но го пуснах пак, защото някак асоциирах с клипа.
цитирай
13. compassion - Нямам време да чета всички хубави постинги
16.02.2009 20:38
пък и те си не носят надписа "ХУБАВ", че чак след като ги прочета някои от постингите разбирам, че съм си загубила напразно времето. Сега, този много ми напомня нещо, което бях замислила да пиша и останах само с постинга за болката (не е късно да продължа, де). Без да го увъртам повече (много съм деликатна) НЕ СЪМ СЪГЛАСНА! Безразличието не е "най- необходимото, най- важното, най- разумното... Жизнено необходимо. Предпоставката за един безоблачен живот." Ще ти кажа само на тебе, защото си ми много симпатична: Безразличието е убиеца на щастието!
Аз ще го разкрия на публично място скоро в моя блог, че всички да пазят щастието си. До сега се надявах, че ще бъде заловен този коварен убиец, но виждам, че полицията на човечеството е претоварена с работа (еле пък в България) и май най добре е всеки поединично да си спасява заплашеното щастийце.
Радвам се, че в блога ти има място и за различно мнение и няма да ме изтриеш. Аз, ...таковата... иначе си те харесвам...даже при Краско прочетох за първи път твои стихове.....и пак това пусто съмнение, че си сънувала моите сънища....пусто познато ми звучиш....не че някога дори и на милиметър съм се доближавала до такова красиво стихоплетство де...
Поздравявам те, мила Хриси от далече с най-добри чувства, Руми
цитирай
14. compassion - Изказах се вече
16.02.2009 20:40
в посочения линк и чакам да чуя от сговорчивото ти его, че да, всеки може да изкаже своето си мнение.
Благодаря и чакам нови предизвикателства.
цитирай
15. hristam - compassion
16.02.2009 20:58
Ти вероятно не знаеш, Руми, че имам разкази/притчи в различни жанрове - сатирични, комични, антиутопии, какво ли не. Просто опитвам от всичко, любопитно ми е да се набъркам къде ли не :))))

Та това е една такава притча с леко сатиричен оттенък, върху която всеки може да размисли, наред с дозата хумор, тъга, ирония, насмешка...И надявам се всеки може да намери по нещичко за себе си в писанията ми, но тук всичко е толкова безпределно ясно, че приемам казаното от теб като една ведра проява на чудесно чувство за хумор.
И разбира се, че всеки може да изкаже мнението си, драка такава :))))))) За мен е чест и удоволствие в блога ми да има освен похвали и изказани различни мнения, естествено.
Поздрав и много усмивки от мен :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hristam
Категория: Изкуство
Прочетен: 4909762
Постинги: 1291
Коментари: 16864
Гласове: 59427
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930