Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.11.2008 19:46 - На една честота
Автор: hristam Категория: Изкуство   
Прочетен: 4463 Коментари: 35 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Изобщо нямаше да го забележа сред гостите, ако не седеше така втренчен и неподвижен. Беше обикновен тийнейджър - от тези, дето не свалят слушалките на уокмена от ушите си, и само по вида му можех да се досетя каква музика слуша. Целият екипиран в черно, единственият цветен мотив беше сребристият кинжал с капеща кръв на гърба на фланелката му.
Леко го тупнах по рамото и кимнах в посоката, в която гледаше:
- Красавица, а?
Той ме погледна някак с крайчеца на окото, а с другото продължи да я зяпа. Поне с такова впечатление останах. После леко издърпа слушалките, без да ги сваля.
- Абе, за един път става – промърмори небрежно.
В тоя момент така откровено ми се прииска да го цапна по нехайната физиономия, че чак ръката ме засърбя. В края на краищата ставаше въпрос за жена ми, бяхме женени едва от няколко месеца, и такава забележчица нямаше начин да не ме подразни. Успях да се овладея, обаче, с мисълта, че това е просто един устат хлапак, и вместо да се ядосвам, бих могъл добре да се позабавлявам с него. Притежавах брилянтно чувство за хумор.
- Само за един път, значи...За повече не става ли?
- А, става – дигна рамене хлапака – Ама на мен ми идва прекалено отворена. Такива не ги приемам много на сериозно.
- Е що така? На мен ми изглежда сериозна жена.
- Точно в това е парадокса. Изглежда сдържана и сериозна, а всъщност такива мисли й се въртят в главата...
- Айде бе!
Той се пресегна и взе една от цигарите ми.
- Знаеш ли колко мъже има тук? – издиша въпроса заедно с облак дим право в лицето ми, и сам отговори – Двадесет и седем. Тя е имала много близки контакти с всеки от тях, ако ме разбираш. Изключение прави онзи дядка със слуховия апарат ей там. За сега.
Онзи дядка беше баща ми. Бяхме се събрали цял куп роднини и приятели на семейно тържество, беше традиция, идваха близки от близо и далеч, някои дори не ги познавах много добре. Ако ми беше останала поне една трезва мисъл, би следвало да се запитам какво точно прави този странен хлапак на това събиране, хич нямаше вид да му е тук мястото, но в този момент изобщо не се сетих за това. Малкият определено беше почнал да ми лази по нервите, усетих, че без да искам започвам да му се връзвам, и това още повече ме ядоса.
Дадох си ясна сметка, че и чувството ми за хумор хич го няма, макар да правех вяли опити да се пошегувам.
- Да не би да си екстрасенс? Или само четеш мисли?
- Не аз – толкова сериозно ми отвърна, че се замислих дали не е дрогиран. После докосна слушалките – Достатъчно е да се настроят на мисловната честота на набелязания обект, и получаваш пълна информация за него.
Хрумна ми, че може пък аз да съм дрогиран, щом водя подобен разговор. Не бих се учудил брат ми да ми е пробутал нещо без да забележа.
- Отгоре на всичко се оказа омъжена – продължи словоохотливо момъка – макар мисълта за мъжа й да се мярва твърде мъгляво. Казвам ти, хич не ми се ще да съм на негово място.
Тоя път направо го стиснах за гърлото. Мислено. Иначе само стиснах зъби, и се ухилих кисело:
- Май си взел нещо, което не ти е понесло. Говориш небивалици.
- Абе да ти кажа, и на мен ми се стори малко странна тая работа. Особено като я чух какво си мисли за онзи шкембестия там.
Погледнах – онзи шкембестият беше шефа ми, бяха приятели с баща ми. Изобщо не исках да знам...
- Какво си мисли? – изплъзна се от устата ми, и се наругах наум. Чувството ми за хумор се беше изпарило без следа.
Той се приближи и ми прошепна нещо, от което свят ми се зави.
- При това си мисли, че го прави за доброто на съпруга си, хихи. Един вид – помагала му да се издигне в кариерата. – и още преди да мога да асимилирам чутото, продължи бодричко – А виж, за онзи там мога да я разбера. Момчето било фитнес инструктор, и си му личи. Бива си го, а?
Усетих, че се задушавам, и разкопчах двете най-горни копчета на ризата си. Жена ми беше почнала тоя фитнес от скоро, казваше, че много я тонизира.
- А сега виждаш ли с кого говори? – малкия дискретно ми посочи – Една доста романтична връзка е била тази, тя още въздиша по този тип.
- Но това е бр... – възкликнах, и едва не си прехапах езика. Какъв глупак съм, да му се връзвам, ами че този братовчед работи в чужбина, идва си два-три пъти годишно за по месец и нещо,колкото да се поразтъжи, и пак обратно.
- Дори съжалява, че навремето не била заминала с него в чужбина. Мдааа...Обаче пък с онзи мустакатият са имали доста...палави моменти. Виждаш ли как му се усмихва?
Не, само това не – не и вуйчо! Той ми беше като баща, за бога.
- Тя го намира за много интересен мъж, представяш ли си. А лично на мен с този мустак ми прилича на комбайнер.
Прималя ми, и приседнах на близкия стол. Наистина ми беше казала, че го намира за интересен мъж, когато ги запознах навремето. А аз бях отвърнал нещо в стила на хлапака. Възможно ли беше точно те двамата...
- Опа, сега наистина става много пикантно – той намести слушалките и вдигна вежди – Направо няма да повярваш!
А, няма! Не само че вярвах, ами се чувствах и тотално съсипан.
- Оказва се, че е участвала и в някои групови забавления, сладураната. Ей там с онази знойна брюнетка, нали виждаш как се гледат като котки. Май пак замислят нещо...
Този път просто се изсмях, макар че това, което се чу, да прозвуча като скърцане на спирачки. Неадекватната ми реакция беше породена от факта, че ставаше въпрос за жената на брат ми, която беше истинско олицетворение на морала, сдържаността и добрите маниери. Това беше просто абсурдно! Но пък знае ли човек какво се крие зад маската на една така натрапвана сдържаност...
Малкия изглежда усети странните нотки в смеха ми, защото ме погледна подозрително.
- Ей, ама ти да не би да я познаваш? – после се ухили, и ме ръгна свойски – Май ще се окаже, че само ние не сме в групата на щастливците, а?
После си погледна часовника и смъкна слушалките.
- Я, кое време станало! Купона отдавна е почнал, а аз се мотая тука. Ето – пъхна ми уокмена – послушай и ти, позабавлявай се. Аз изчезвам.
Седях като прикован на стола, едва намерих сили да пъхна слушалките в ушите си, имах усещането, че всеки момент мога да си изплюя сърцето. В ушите ми експлодира нещо убийствено шумно, което смътно разпознах като метъл. Смъкнах слушалките още преди да видя, че жена ми стои пред мен и ме гледа с укор.
- Е, хубава работа. Не стига, че цяла вечер не обърна внимание на никого, като че кой знае колко ти беше важно да си бъбриш с тоя хлапак, ами сега и музика си слушаш! Какво ти става?
- Кое беше това момче?
- А, браво, цяла вечер не се отлепи от него, а накрая мен питаш! При това ти се пада някакъв роднина – син на твоя втора братовчедка.
- Много особено момче...
- Ами изглежда, майка му е вдигнала ръце от него. Казва, че е с много развинтена фантазия, даже се съмнявали, че има някакъв сериозен проблем тук – тя докосна главата си – Бил страхотен интригант, такива каши забърквал, че едва се оправяли. – тя поклати глава – Горката жена, не й е лесно с дете като това.
После се озърна и махна на някого.
- А, вуйчо ти ме кани на танц. Как мога да откажа на толкова интересен мъж като него?! Особено след като ти цяла вечер не си мръднал от тук!




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. bestregards - хахахах
15.11.2008 20:01
много силно интигуващо!!!!

бива си го тоз интригант...

как се приплъзва на ръба на истината и лъжата!
цитирай
2. krotalka - Ха сега де!
15.11.2008 20:20
Цветето на съмнението вече е посято! Дали ще покълне...

Много усмивки и приятна вечер!
цитирай
3. martito - Хммм. . Истината винаги е някъде ...
15.11.2008 22:12
Хммм.. Истината винаги е някъде там.. :))
Само че коя от всичките е истината, а? ;)
Поздрави!
цитирай
4. thedarkangel1977 - аплодисменти и една точка за блога ...
15.11.2008 22:23
аплодисменти и една точка за блога ти от мен...
чак аз се вързах на интригите, та какво остава за горкия човечец :)
цитирай
5. papadok - показва колко са податливи на вн...
15.11.2008 22:48
показва колко са податливи на внушения зависимите от чувствата си хора. Интригантът може да вирее само там, където успее да напипа чувства. Пред машината той не може да интригантства. въпросът е обаче, дали е предимство да си машина? Май бих предпочел да съм податлив на интригантства;)
цитирай
6. hristam - bestregards
15.11.2008 22:54
А, не знам аз. И на мен ми се стори доста интересен, този малкият... ;))))
цитирай
7. hristam - krotalka
15.11.2008 22:55
Направо е цъфнало и вързало, мен ако питаш!;))))

Поздрави и от мен! :)))
цитирай
8. hristam - martito
15.11.2008 22:56
Не знам и аз. Голяма бъркотия, а? ;)))
цитирай
9. hristam - papadok
15.11.2008 22:59
Работата е там, че всички имаме чувства. И значи - всички сме под ножа, нали? ;))))

Но тук въпроса е доколко можеш да се довериш на човека до теб и да не позволиш на онова малко червейче на съмнението да те загризе? Можеш ли напълно да се абстрахираш от нечия подобна намеса, и то така убедително поднесена?
цитирай
10. hristam - thedarkangel1977
15.11.2008 23:02
А, ами ще се вържеш, къде ще ходиш. Нали това е идеята? ;)))))

Надявам се да си се позабавлявал. :)
цитирай
11. slancho - oh Hrisi, napravo bezpomoshtna se ...
15.11.2008 23:40
oh Hrisi,napravo bezpomoshtna se chuvstvam ,tolkova si interesna i originalna,a nai-hubavoto e tolkova choveshko i taka leko predadeno...pozdravi,skoro se vrashtam i shte pisha:))
цитирай
12. hristam - slancho
15.11.2008 23:43
Очаквам с нетърпение! :)))
цитирай
13. thedarkangel1977 - към в женски род моля :)
15.11.2008 23:46
към в женски род моля :)
цитирай
14. thedarkangel1977 - както винаги съм казвала, с риск да ...
15.11.2008 23:47
както винаги съм казвала, с риск да се повторя... радост за окото и наслада за душата е да те чете човек :)
цитирай
15. kundalini - С усмивка.
16.11.2008 00:39
"Достатъчно е да се настроят на мисловната честота на набелязания обект, и получаваш пълна информация за него." - заблуда. Може в дамски главички, в които пробягват, от време на време, една-две-до три( но не повече;) самотни и измъчени мисли, това да е възможно; но увереност, че можеш да разкодираш женското мислене, си е младежка свръх-самоувереност.......Но на младостта всичко е простено;)
Към зрелият индивид "Не губете чувството си за хумор";)
Поздрави,hristam!
цитирай
16. nonstop - :)
16.11.2008 07:11
:) Колкото и да е подтискащ този разказ, трябва да призная, че го четох с усмивка. Даже с хилене :)) Сам се изненадах като го установих.

Поздрав! :)
цитирай
17. furiika - :)))
16.11.2008 08:12
ако се замислим, всичко това може да бъде напълно реално, пък после, момчето било интригант:)))
цитирай
18. hristam - thedarkangel1977
16.11.2008 09:15
Извини ме. В женски род, ок :)))
цитирай
19. hristam - thedarkangel1977
16.11.2008 09:16
Много се надявам да е така!
Благодаря ти отново! :)
цитирай
20. hristam - kundalini
16.11.2008 09:19
" Може в дамски главички, в които пробягват, от време на време, една-две-до три( но не повече;) самотни и измъчени мисли, това да е възможно; но увереност, че можеш да разкодираш женското мислене, си е младежка свръх-самоувереност."

Хей, чакай малко, ти нали знаеш, че точно ние, жените, сме тези, дето можем да мислим за повече от две неща едновременно. При мъжете самото устройство на мозъка /доста по-семпло, предполагам:))))))/ не позволява това.
А иначе си прав - това с разкодирането на женските мисли си е баш така!
Поздравявам те за чудесното чувство за хумор, много усмивки от мен :)))
цитирай
21. hristam - nonstop
16.11.2008 09:21
Е, чак потискащ...Точно така, с хилене, се надявах да се възприеме. Това беше една от идеите. ;)))
цитирай
22. hristam - furiika
16.11.2008 09:22
Ами да! Момчето е невинно! ;)))))
Поздрав и усмивки! :)))
цитирай
23. veshter - Поздравления!
16.11.2008 18:21
Прочетох го на един дъх! Браво!
цитирай
24. hristam - veshter
16.11.2008 18:28
Аз пък така го написах! :)))
Благодаря, че сподели :)
цитирай
25. troha - И аз да кажа: браво!!!
17.11.2008 00:06
Кратко, интригуващо, чете се леко., написано професионално на хубав български език.
цитирай
26. hristam - troha
17.11.2008 08:44
Благодаря ти, успешна седмица от мен! :)))
цитирай
27. hara73 - ах ,това тънко чувство за хумор
17.11.2008 14:21
да се чудиш просто , истина ли е или не . Бива си го произведението , предизвиква усмивки ,стига да не си на мястото на горкичкия съпруг :-))) ,че дори и на майтап да приемеш нещата ,пак някаквъ съмненийце ,ще остане да те гложди и да ти вгорчи ,прекрасния брачен живот. Поздрави и много усмивки :-))))
цитирай
28. hristam - hara73
17.11.2008 21:10
Е, за къде сме в тоя живот без чувството за хумор...
И без някое и друго съмненийце, разбира се, не може...уви ;)))))
цитирай
29. анонимен - XD
17.11.2008 23:07
Хах брилянтно : ) Хумора е съвършен = ) Жалко че все се намират по един двама такива наоколо = /
цитирай
30. hristam - dgaduinknight
17.11.2008 23:18
А, що да е жалко! То пък иначе такава скука...;))))))

Благодаря ти! :)
цитирай
31. sofiya - Страхотно се смях!
18.11.2008 14:21
Много свежарски е този разказ, браво!!!
цитирай
32. kleopatrasv - Поздрави !
18.11.2008 15:27
Хареса ми !
цитирай
33. hristam - sofiya
18.11.2008 16:43
Нали? И аз се смях, докато го писах. ;))))
цитирай
34. hristam - kleopatrasv
18.11.2008 16:43
Поздравче и от мен! :)))
цитирай
35. vil4 - Ай...
07.12.2009 10:51
Като бивш метъл, ще кажа, че колегата е доста проницателен. Усеща ги работите! И е доста обедителен.
Ам, сигурно си пила разказа, някъде през 90-те защото днешните тийнеджъри ходят със мп 3-ки или 4-ки.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hristam
Категория: Изкуство
Прочетен: 4911618
Постинги: 1291
Коментари: 16864
Гласове: 59427
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930