Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.10.2010 16:19 - Обез/за/главено
Автор: hristam Категория: Изкуство   
Прочетен: 7933 Коментари: 44 Гласове:
31

Последна промяна: 20.10.2010 16:21

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Отесня ти със времето

и последната риза.

Ближният ще я вземе,

ако му я харижеш.

Виж, на него ще пасне -

той е смачкан и дребен.

Няма нищо опасно -

не прилича на тебе.

Няма да те засенчи -

той вирее на сянка.

И - нали е далече -

е удобен.По малко.

Той живее на дребно,

диша икономично.

Не, че ти е потребно

ближния да обичаш,

но си струва цената

за една стара риза

да му ползваш душата,

тръгнала да излиза.



Тагове:   обеззаглавено,


Гласувай:
31



Следващ постинг
Предишен постинг

1. evelin - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
20.10.2010 17:11
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
цитирай
2. mitkolrus - ?????????????????????????????
20.10.2010 21:53
Не разбирам заглавието и последните два стиха. Другото е перфектно!
цитирай
3. krivoshapkova - ...
20.10.2010 22:30
Страхотно! Супер!
цитирай
4. hristam - mitkolrus - ?????????????????????????????
20.10.2010 22:34
mitkolrus написа:
Не разбирам заглавието и последните два стиха. Другото е перфектно!


:)))) Е, то не остава много...Съжалявам, че не съм била достатъчно ясна. Опитах да изразя отношението си към определен тип хора, чийто живот е доста различен от този на обикновения трудещ се човечец, едва скърпващ двата края на живота си. Става дума за човека с достатъчно власт, който на моменти се сеща за онези, дето са му гласували някакво доверие - в моментите, когато това му е нужно отново. И тогава е готов дори да заобича ближния си, за да се възползва от необходимото му.
Ами това е.:) Не си падам много по разясненията, но за теб :)))
цитирай
5. hristam - evelin - !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
20.10.2010 22:35
Впечатлих се от тези препинателни!!!!!!!! ;)))
цитирай
6. hristam - krivoshapkova - ...
20.10.2010 22:37
Благодаря ти :)
цитирай
7. mitkolrus - И не исках..
21.10.2010 00:04
hristam написа:
mitkolrus написа:
Не разбирам заглавието и последните два стиха. Другото е перфектно!


:)))) Е, то не остава много...Съжалявам, че не съм била достатъчно ясна. Опитах да изразя отношението си към определен тип хора, чийто живот е доста различен от този на обикновения трудещ се човечец, едва скърпващ двата края на живота си. Става дума за човека с достатъчно власт, който на моменти се сеща за онези, дето са му гласували някакво доверие - в моментите, когато това му е нужно отново. И тогава е готов дори да заобича ближния си, за да се възползва от необходимото му.
Ами това е.:) Не си падам много по разясненията, но за теб :)))

в друга посока бяха въпросителните - защото не можем да се обясняваме като автори на всеки читател поотделно, като политиците - "аз друго исках да кажа, ама не са ме разбрали". Извинявай за подвеждащата директност.
цитирай
8. yotovava - Струва си
21.10.2010 05:42
но си струва цената
за една стара риза
да му ползваш душата,
тръгнала да излиза.

Поздрав, Хрис :))))))))))))))))
Валя
цитирай
9. hristo27 - В първият момент си помислих да не би ...
21.10.2010 09:02
В първият момент си помислих да не би да е хвръкнала на някой главата :)))

Спорен ден
от мен!
цитирай
10. hristam - mitkolrus - И не исках..
21.10.2010 09:17
Все пак не разбрах в каква посока са били въпросителните...
цитирай
11. hristam - yotovava - Струва си
21.10.2010 09:17
Поздрав и от мен, Валя!
цитирай
12. hristam - hristo27 - В първият момент си помислих да не би ...
21.10.2010 09:18
hristo27 написа:
В първият момент си помислих да не би да е хвръкнала на някой главата :)))

Спорен ден
от мен!


А дали не е? ;))

Благодаря, адаш, приятен ден и на теб!
цитирай
13. vmir - Малей, Хриси,
21.10.2010 10:41
не очаквах това от теб! Сякаш ми заби нож в гърба. Не мога да повярвам.
цитирай
14. hristam - vmir - Малей, Хриси,
21.10.2010 11:05
vmir написа:
не очаквах това от теб! Сякаш ми заби нож в гърба. Не мога да повярвам.

Защо така?
цитирай
15. vmir - 14. hristam
21.10.2010 11:20
hristam написа:
vmir написа:
не очаквах това от теб! Сякаш ми заби нож в гърба. Не мога да повярвам.

Защо така?


Щото те имах за по-милостива, пък ти се имаш за по-пресметлива.
цитирай
16. cecotashkov - браво
21.10.2010 11:29
дост добро,хареса ми
цитирай
17. hristam - vmir - 14. hristam
21.10.2010 11:50
vmir написа:
hristam написа:
vmir написа:
не очаквах това от теб! Сякаш ми заби нож в гърба. Не мога да повярвам.

Защо така?


Щото те имах за по-милостива, пък ти се имаш за по-пресметлива.


Аз, пресметлива? Интересно как стигна до това прозрение :)))
цитирай
18. hristam - cecotashkov - браво
21.10.2010 11:51
Благодаря :)
цитирай
19. vmir - 17. hristam,
21.10.2010 12:18
hristam написа:


Аз, пресметлива? Интересно как стигна до това прозрение :)))


Добре де, може и да греша. Но, според мен, да видиш в даването на старата непотребна риза корист е признак за пресметливост не на даващия ризата си, поне моите впечатления са такива, даже съм виждал пресметливост в получаващия.
цитирай
20. hristam - vmir - 17. hristam,
21.10.2010 12:20
vmir написа:
hristam написа:


Аз, пресметлива? Интересно как стигна до това прозрение :)))


Добре де, може и да греша. Но, според мен, да видиш в даването на старата непотребна риза корист е признак за пресметливост не на даващия ризата си, поне моите впечатления са такива, даже съм виждал пресметливост в получаващия.


Боя се, че не си схванал идеята. Да беше зачел поне коментарите, та да си изясниш нЕкои работи...;)))
цитирай
21. vmir - 20. hristam,
21.10.2010 14:09
hristam написа:


Боя се, че не си схванал идеята. Да беше зачел поне коментарите, та да си изясниш нЕкои работи...;)))


Прочетох всичко пак, но и да е нескромно от моя страна, този път според мен не си се справила толкова блестящо, както обикновено. Старата риза за мен не би трябвало да има място в ситуацията, която визираш. Чудя се и какво значи, че това е последната риза? Какво ще облича отсега нататък героят, или ще ходи по потник?
цитирай
22. hristam - vmir - 20. hristam,
21.10.2010 14:15
vmir написа:
hristam написа:


Боя се, че не си схванал идеята. Да беше зачел поне коментарите, та да си изясниш нЕкои работи...;)))


Прочетох всичко пак, но и да е нескромно от моя страна, този път според мен не си се справила толкова блестящо, както обикновено. Старата риза за мен не би трябвало да има място в ситуацията, която визираш. Чудя се и какво значи, че това е последната риза? Какво ще облича отсега нататък героят, или ще ходи по потник?


Не, нищо нескромно няма, нищо чудно да не съм била така ясна, както ми се е искало. Това за последната риза означава поредната подносена стара риза, която въпросният човек с достатъчно власт е готов да отстъпи на гладния си, да речем, избирател. За да бъде гласуван отново...примерно ;)))
Е, предполагам, че с неговите възможности няма да му се наложи да ходи гол до кръста /тоест по гащи/ :)))))
Ако още нещо не е ясно - питай, нямаш проблем ;))
цитирай
23. vmir - 22. hristam,
21.10.2010 15:08
hristam написа:

Това за последната риза означава поредната подносена стара риза, която въпросният човек с достатъчно власт е готов да отстъпи на гладния си, да речем, избирател. За да бъде гласуван отново...примерно ;)))
Е, предполагам, че с неговите възможности няма да му се наложи да ходи гол до кръста /тоест по гащи/ :)))))
Ако още нещо не е ясно - питай, нямаш проблем ;))


Благодаря, но май не е много удачно да развращавам красивото ти поетично съзнание с политическите си представи за онова, което се опитваш според мен, не съмсем успешно да бичуваш. ;))
цитирай
24. hristam - vmir - 22. hristam,
21.10.2010 15:09
vmir написа:
hristam написа:

Това за последната риза означава поредната подносена стара риза, която въпросният човек с достатъчно власт е готов да отстъпи на гладния си, да речем, избирател. За да бъде гласуван отново...примерно ;)))
Е, предполагам, че с неговите възможности няма да му се наложи да ходи гол до кръста /тоест по гащи/ :)))))
Ако още нещо не е ясно - питай, нямаш проблем ;))


Благодаря, но май не е много удачно да развращавам красивото ти поетично съзнание с политическите си представи за онова, което се опитваш според мен, не съмсем успешно да бичуваш. ;))


Напротив. Съвсем удачно би било. Опитай. :)
цитирай
25. evelin - Слагам ги само, когато прочетеното ме оставя без думи!!! :)
21.10.2010 15:15
hristam написа:
Впечатлих се от тези препинателни!!!!!!!! ;)))

цитирай
26. vmir - 24. hristam,
21.10.2010 15:42
hristam написа:

Напротив. Съвсем удачно би било. Опитай. :)


Ох, ох, смея ли?
Все пак си мисля, че ако корупционния капитал включваше стари ризи, едва ли щяхме да сме толкова дълго и толкова зле. Но ти явно не мислиш така.
цитирай
27. hristam - vmir - 24. hristam,
21.10.2010 17:21
vmir написа:
hristam написа:

Напротив. Съвсем удачно би било. Опитай. :)


Ох, ох, смея ли?
Все пак си мисля, че ако корупционния капитал включваше стари ризи, едва ли щяхме да сме толкова дълго и толкова зле. Но ти явно не мислиш така.

Човеко, започваш леко да ме притесняваш. Явно ти харесва да се правиш на неразбиращ, е, щом пък това те прави щастлив - ок. :)) Но все пак по-горе ти го написах твърде ясно и конкретно и не мисля да повтарям - изобщо не става дума за корупционен капитал, това пък отде ти дойде :)))))) ТОЙ, ВЛАСТИМАЩИЯ, той дава старата си риза - ако това е корупционен модел според теб, то значи ти си откривател на една нова форма на корупция...което си става направо за виц, с извинение :))))))
цитирай
28. vmir - 27. hristam,
21.10.2010 18:17
hristam написа:

Човеко, започваш леко да ме притесняваш. Явно ти харесва да се правиш на неразбиращ, е, щом пък това те прави щастлив - ок. :)) Но все пак по-горе ти го написах твърде ясно и конкретно и не мисля да повтарям - изобщо не става дума за корупционен капитал, това пък отде ти дойде :)))))) ТОЙ, ВЛАСТИМАЩИЯ, той дава старата си риза - ако това е корупционен модел според теб, то значи ти си откривател на една нова форма на корупция...което си става направо за виц, с извинение :))))))


Извинявай за притеснението, просто питам, за да разбера. Ако политикът е корумпиран, т.e., може да си плати поръчания медиен имидж, който е далеч от истината, защо му е да се навира сам между шамарите на избирателя със старата си риза? Особено на мнителните български избиратели, голяма част от които биха си помислили: "Я, па тоя търмък за какъв се мисли, чe да ме баламосва със старата си риза?" Не мислиш ли?
цитирай
29. hristam - vmir - 27. hristam,
21.10.2010 18:21
Мен не ме интересува е или не е корумпиран въпросният човек, бил той политик или бай Пешо от съседния вход. Но ми прави впечатление предизборната кампания на някои лица, щедро раздаващи кебапчета, ФаФли, или пък щедро осигуряващи почивка на море на бедните пенсионери...Ти какво мислиш по тоя въпрос? Кой кого баламосва?
цитирай
30. vmir - 29. hristam,
21.10.2010 18:55
hristam написа:
Мен не ме интересува е или не е корумпиран въпросният човек, бил той политик или бай Пешо от съседния вход. Но ми прави впечатление предизборната кампания на някои лица, щедро раздаващи кебапчета, ФаФли, или пък щедро осигуряващи почивка на море на бедните пенсионери...Ти какво мислиш по тоя въпрос? Кой кого баламосва?


За мен кебапчетата, бирата и прочие "изборни фактори" не са нещо принципно различно от даването на пачки под масата, но понеже сетивата ни са насочени към пачките, сме склонни да гледаме на тях по друг начин. За отбелязване е, че самите избиратели с охота ги превръщат в "изборни фактори", но отношението към ризата е коренно различно по причина на битови навици и култура.
цитирай
31. hristam - vmir - 29. hristam,
21.10.2010 19:00
vmir написа:
hristam написа:
Мен не ме интересува е или не е корумпиран въпросният човек, бил той политик или бай Пешо от съседния вход. Но ми прави впечатление предизборната кампания на някои лица, щедро раздаващи кебапчета, ФаФли, или пък щедро осигуряващи почивка на море на бедните пенсионери...Ти какво мислиш по тоя въпрос? Кой кого баламосва?


За мен кебапчетата, бирата и прочие "изборни фактори" не са нещо принципно различно от даването на пачки под масата, но понеже сетивата ни са насочени към пачките, сме склонни да гледаме на тях по друг начин. За отбелязване е, че самите избиратели с охота ги превръщат в "изборни фактори", но отношението към ризата е коренно различно по причина на битови навици и култура.

Така като те чета започваш да ми намязваш на моя лирически герой...с извинение. И вероятно защото отвори дума за корупцията, се сещам за приказката "гузен негонен бяга". Но не твърдя, че съм права - просто въпрос на усещане след прочит на коментар...
цитирай
32. vmir - 31. hristam, извинявай за изчезването, имаше проникване с взлом.
21.10.2010 23:40
hristam написа:

Така като те чета започваш да ми намязваш на моя лирически герой...с извинение. И вероятно защото отвори дума за корупцията, се сещам за приказката "гузен негонен бяга". Но не твърдя, че съм права - просто въпрос на усещане след прочит на коментар...


Не съм гузен, а имам две много силни съображения, извлечени от практически наблюдения. Първото е, че повечето нашенци приемат кебапчетата и бирата като символ на неразрушимото другарство, а когато са от политик, те ги приеват като обещание за такова лично другаруване с “големеца”. Тук ще напомня нелицеприятната особеност, че по правило, големците от времето на соца НИКОГА не черпят, но връщат щедро с личните си “заслуги”. Затова днешното черпене от депутата изглежда като истинска ликвидация на паразитния стереотип и прави изключително добро впечатление, въпреки, че на практика си е корупционна практика.

С ризата нещата стоят много по-различно, защото мнозина я смятат за незначителна придобивка, без послание, дори с неприятния намек, че далаверките вече са минало, и ще се помага с големи усилия и само до някъде. Затова подаряването й най-често може да навлече незаслужена омраза.

цитирай
33. hristam - vmir - 31. hristam, извинявай за изчезването, имаше проникване с взлом.
22.10.2010 10:11
"Затова днешното черпене от депутата изглежда като истинска ликвидация на паразитния стереотип и прави изключително добро впечатление, въпреки, че на практика си е корупционна практика." ........

"С ризата нещата стоят много по-различно, защото мнозина я смятат за незначителна придобивка, без послание, дори с неприятния намек, че далаверките вече са минало, и ще се помага с големи усилия и само до някъде. Затова подаряването й най-често може да навлече незаслужена омраза." ........

Ти просто потвърди съмненията ми. Мерси. :)

цитирай
34. vmir - 33. hristam
22.10.2010 12:09
hristam написа:

Ти просто потвърди съмненията ми. Мерси. :)



Моля, пак заповядай!
Все пак, котка по гръб не може да падне, нали? ;)
цитирай
35. hristam - vmir - 33. hristam
22.10.2010 12:17
vmir написа:
hristam написа:

Ти просто потвърди съмненията ми. Мерси. :)



Моля, пак заповядай!
Все пак, котка по гръб не може да падне, нали? ;)


Може, ако поиска ;))
цитирай
36. vmir - 35. hristam,
22.10.2010 12:59
hristam написа:

Може, ако поиска ;))


Много интересно как ще се справи със самоуважението, за да го поиска? ;))
цитирай
37. compassion - Саркастично прозрение в поетична форма
22.10.2010 14:24
върхъ!
цитирай
38. hristam - vmir - 35. hristam,
22.10.2010 19:39
vmir написа:
hristam написа:

Може, ако поиска ;))


Много интересно как ще се справи със самоуважението, за да го поиска? ;))


Е, щом го иска, значи се е справила. Простичко е ;)))
цитирай
39. hristam - compassion - Саркастично прозрение в поетична форма
22.10.2010 19:40
Йес! Обаче някои хора се затрудниха с прозрението :)))
цитирай
40. vmir - 38. hristam,
22.10.2010 22:06
hristam написа:
Простичко е ;)))


Простичко е, казах!
Принцесата отсъди.
Секирата се спусна,
нахалът да пропъди.
Палачът се изкашля,
умникът се разбуди.
И сянка не видя се
от снощните подбуди.
цитирай
41. papadok - Четейки те...
25.10.2010 20:22
....си спомням колко често те наричам "мъдра ми Хриси". Не само е облечено в красива дреха, но и е много много мъдро словото ти. Поздрави прекрасна ми приятелко мила
цитирай
42. hristam - papadok
25.10.2010 20:28
Липсваше ми симпатичния начин, по който изразяваш възхитата си от поредният ми шедьовър! ;)) Благодаря, че намина, Влади :)
цитирай
43. veselinvalev - !
26.10.2010 09:22
Много силно и истинско стихотворение, hristam. Невероятна интерпретация на християнските призиви за грижата към ближния, изграждаща истинска метафора на безчовечните и бездуховни механизми в обществото ни. Да ти дава господ здраве и всичко, което поискаш от него. За да ни даряваш все така с поетични шедьоври.
Поздрави!
цитирай
44. hristam - veselinvalev - !
26.10.2010 09:39
veselinvalev написа:
Много силно и истинско стихотворение, hristam. Да ти дава господ здраве и всичко, което поискаш от него. За да ни даряваш все така с поетични шедьоври.
Поздрави!


Благодаря за хубавите думи и прекрасното пожелание, Веселин! За мен е огромно удоволствие, че мога да споделям своите идеи с хора като вас!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hristam
Категория: Изкуство
Прочетен: 4909981
Постинги: 1291
Коментари: 16864
Гласове: 59427
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930