Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.12.2011 10:09 - Напълно идентичен
Автор: hristam Категория: Изкуство   
Прочетен: 1611 Коментари: 5 Гласове:
16


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

- Не виждам серийния номер.
- И маркировка няма. Сигурно е от експерименталните модели.
- Защо е още тук? Дежурния пак не си е свършил работата, все на нас чакат.
- Ще го повикам.
Бавно идвах в съзнание и думите едва достигаха до мен. Отворих очи и мъжът забеляза това.
- Трябваше да са те изключили – промърмори. – Ама тази вечер някой наистина ще го отнесе.
После се наведе и заопипва тила ми.
- Хей, какво правиш! – дръпнах се – Кой си ти?
Изглеждаше абсолютно невъзмутим, въпреки, че каза:
- А, и контролен панел няма.Да се оправят сами.
Отчаяно се огледах наоколо. Докъдето ми стигаше погледа виждах само бетон и стъкло. Странно място, нищо не ми говореше, изглеждаше направо нереално. Дали изобщо съм се събудил?
Приближиха се двама мъже, и двамата абсолютно еднакви. Близнаци, мина ми през ума, но точно тогава видях, че и третият е досущ като тях. Трима близнака ми идваше малко в повече. Започнах леко да се притеснявам, ставаше нещо странно, но какво – нямах представа. Вдигнаха ме и без много приказки ме помъкнаха нанякъде. Попитах къде.
- Трябваше да ги предупредиш да го изключат, като го прие.
- Какво да предупреждавам – то си е ясно. А и изглеждаше изключен.
Отново попитах с нарастваща тревога.
- На преглед и ремонт – отговориха ми кратко. И неясно.
- Шегувате се, нали? – опитах се да запазя спокойствие. – Някой няма ли да ми обясни какво става?
- Спокойно – каза някой от тях – Ще те оправят.
- Спокойно ли? – започнах да нервнича – Поне ми кажете какво е това място, нямам идея къде се намирам и кои сте вие!
Междувременно ме бяха вкарали в малка зала, пълна с всякаква апаратура и ме поставиха на операционна маса. Не можех да се преборя с тях, трима бяха, и то явно недружелюбно настроени. Около китките и краката ми щракнаха метални скоби. Сега вече здравата се изплаших. Изведнъж ми хрумна, че съм седнал да ги разпитвам кои са, а всъщност аз самият не знам кой съм. Май с това трябваше да започна. Опитах се да се поразровя из паметта си – нищо, бяло поле. Нещо се е случило, мина ми през ума, някаква злополука, и съм получил амнезия. Това обясняваше нещата донякъде, но оставаше въпросът тези тримата странни близнака доктори ли бяха. Не ми приличаха много на такива.
- Иди виж дали има свободен дежурен техник от Експерименталния – чух да казва единия –телефонната линия постоянно е заета. И дано имаме късмет да дойде по-бързо, че тоя не млъква, а не можем да го изключим.
- Ако имат много работа с последната пратка, ще трябва да го оставим за сутрешната смяна.
- Знаеш колко неприятности имахме последния път, когато се наложи сутрешните да поемат. Като че ли ние сме им виновни, че нямат достатъчно нощни дежурства.
- Момчета, чакайте малко – реших да опитам с кротко. Не че имах избор. – Сигурно си имате много работа, но мисля, че е редно все пак някой да ми обясни какво става?
Пак не ми обърнаха никакво внимание, човъркаха нещо по апаратурата наоколо.
- Тоя модел е истински провал – каза единият – Рекламациите не спират, и пак добре, че не са го пуснали още масово на пазара.
- Пък такива реклами му правиха! – отговори другия – Големи фукльовци са тия от Експерименталния, винаги съм го казвал.
- Че как да не са, когато почти всички правителствени субсидии отиват в техния отдел.
Помислих, че ако съм в темата е по-вероятно да ми обърнат внимание.
- Какъв е този Експериментален отдел? – попитах.
- Странно – каза единият – а бях сигурен, че е изключен, когато го докараха!
- Кой ме е докарал? – реагирах веднага.
- Явно тази вечер пак е натоварена, а този няма никакъв шанс да млъкне...
- Какъв му е дефекта, като при другите ли?
- Сигурно ще е нещо подобно. Жената, която го докара, се оплака от същото – нетипично поведение, свързано с проявата на чувства. Само че този път спомена и нещо, за което изобщо не съм чувал.
- Така ли?
- Разправял, че бил влюбен. Каквото и да означава. Мисля, че и на нея не й беше много ясно, само допускам, че пак е свързано с новите им разработки в областта на чувствата и емоциите. Нали все опитват да създадат индивид, напълно идентичен с човешкия, като че ли има ...
Като чух „човешки” изведнъж ми просветна и престанах да ги слушам. Те ме смятаха за робот, андроид или някаква подобна машинария, каква грешка! Аз бях човек, имах съпруга – прекрасна млада жена, в която бях лудо влюбен.Имахме две деца - момиче и момче, на пет и на осем години. Ей сега всичко ще се изясни, помислих си, и изпитах огромно облекчение. Само да се свържем с жена ми.
- Сега разбирам... – започнах, и дори успях да се усмихна, но в този момент влезе третият забързан.
- Пак усложнения! – каза – Ей досега с това съм се разправял – от лабораторията казват едно, от администрацията – друго. В крайна сметка взело се решение цялата пратка да се изземе и да се преработи нацяло. По-изгодно излизало, с по-малко разходи и загуби, така че сега трябва да го закараме в преработвателната база.
Докато се усетя, бях освободен и ме вдигнаха от масата. В главата ми цареше пълен хаос, но основната мисъл ми беше, че трябва да им докажа, че съм човек. Преди да са ме бракували като някаква скапана машина. Грабнах един остър инструмент от таблото до операционната маса, и силно порязах ръката си.
- Повярвайте ми, правите голяма грешка! Аз съм човек, човек съм! – извиках, протегнал ръка, за да видят кръвта. Не можах да повярвам на очите си. Течността, която потече, изобщо не беше кръв.

 



Гласувай:
16



Следващ постинг
Предишен постинг

1. gothic - Хрис,
19.12.2011 10:16
поздрав от № 1840!!!
цитирай
2. cefulesteven - В тази индустриална реалност, с...
19.12.2011 10:17
В тази индустриална реалност, скоро ще започнем да бъркаме какво сме. Въздействаща антиутопия. Поздрави.
цитирай
3. hristam - gothic - Хрис,
19.12.2011 12:00
Поздрав от мен, Хрис :))
цитирай
4. hristam - cefulesteven - В тази индустриална реалност, с...
19.12.2011 12:00
cefulesteven написа:
В тази индустриална реалност, скоро ще започнем да бъркаме какво сме. Въздействаща антиутопия. Поздрави.

Е, точно ние едва ли...:)))

Много усмивки, Стеф!
цитирай
5. vmir - Този път вече няма отърваване, както имаше в предишния разказ.
21.12.2011 11:31
Не искам да съм на негово място, никак даже.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hristam
Категория: Изкуство
Прочетен: 4910173
Постинги: 1291
Коментари: 16864
Гласове: 59427
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930