Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.12.2011 08:52 - Думи на прощаване
Автор: hristam Категория: Изкуство   
Прочетен: 5597 Коментари: 31 Гласове:
32


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Чакай малко, аз съм любовницата ти, забрави ли?
Ние не си принадлежим, не сме се обричали на вярност и че ще бъдем заедно в добро и зло, докато смъртта ни раздели. Нямаме общо минало и спомени, нито хубави, нито лоши. Нямаме и бъдеще, за това не ми говори за утре. Утре за нас е само дума, изпълнена с пожелателност и неясно съдържание. Утре е за влюбените, за които времето минава толкова бързо, че настоящето не им стига. Утре е и за съпругата ти, която вече е направила план-график на живота ти за години напред. Утре е за децата ти, в които намираш смисъла на съществуването си, дори когато не го намираш в самия себе си.
За моето утре има време, нали така, аз съм още толкова млада, живота се е ширнал пред мен като необятно поле, и колкото и да вървя днес, не бих могла да стигна хоризонта на моето утре. Умните жени мислят за своето утре още от своето минало, и започват да го градят от своето настояще. Но аз нямам и свое настояще, защото то е част от твоето. Стъпвам из живота ти като по минно поле, защото наоколо е пълно с опасности, и всички те са свързани с едно – с жена ти.
Тя може да е мрачния тиранин, който ти е обявил тиха война за надмощие още от първия момент на законното ви съжителство. Може и да е удобния приятел, с когото да споделяш всичките си проблеми и да разчиташ на разбиране и подкрепа. Може да е просто нещо, което ти се е случило без самият да си си дал ясна сметка какво точно означават брак и семейство. Може и да си даваш ясна сметка най-малкото за това, че тя като майка на децата ти независимо от всичко ще бъде човека, с когото ще остарееш и че й дължиш уважение. Може би дори я обичаш все още, въпреки че е склонна да те дразни за дреболии, а тялото й е натежало и променено с годините. Може би я желаеш все още, дори да е само в името на онзи някогашен плам и всичките ви хубави мигове. Може би тя е охладняла с възрастта или поради постоянните проблеми от всякакъв характер, и вече й е трудно да те приеме като любовника, който някога си бил за нея, а това те кара да се чувстваш самотен и потиснат. А може и никога да не си обичал, а си търсил удобство и уют, достойни да заместят майчините, или пък просто си изпълнил дълга си на съвестен гражданин да създадеш семейство, понеже така е редно. Може би си стресиран от перманентното й презрение, че не си в състояние да й осигуриш бляскавия живот, за който си е мечтала. Възможно е да е всичко това накуп, и още толкова, но дори и в мигове, когато си обсебен от мисълта за мен и тази мисъл те кара да се чувстваш като влюбен тийнейджър, дори и когато успееш да се убедиш, че това е любов, и си готов на всичко в нейно име, дори тогава това всичко остава в позволените разумни граници. Извън тях те очаква нещо грозно и стресиращо, което носи фаталното име „семейни неприятности”, и може да приема всякакви форми и размери. Ти го знаеш по-добре от мен, защото живееш с това чудовище, и знаеш колко главоболия може да ти докара то.
Ето за това си се научил да бъдеш ловък и дискретен, и можеш успешно да се раздвояваш – да бъдеш по едно и също време любящ баща и съпруг, и нежно-пламенен любовник. Това не е кой знае какво за теб, защото все пак става въпрос за два различни свята, в които се предлагат съответно и различни екстри, а и усещанията също са такива.
О, случвало се е да преосмислиш ценностната си система, да заложиш на любовта, или просто да полудееш от страст, и тогава да се юрнеш през глава в новата си връзка, рушейки всички мостове след себе си. Възможно е и да запазиш приятелството със семейството си, дори когато категорично и решително се впуснеш да градиш ново такова с идеята, че това е правилният път към щастието. Но много е вероятно да бъдеш низвергнат и заклеймен като предател на семейните ценности, и това да вгорчи трайно по-нататъшното ти съществуване на вече изцяло реализиран и обичан мъж, какъвто толкова отчаяно искаш да се почувстваш, че си готов да си затвориш очите за очевидното. А то е, че отново си попаднал в добре позната, вече живяна ситуация на дежа вю, в която нещата се повтарят в добре познатата закономерност – съпруга – любовница, познатото – новото, спокойствието – тръпката, уюта – приключението.
Не, не забравям, че може да си от онези щастливци, които по почти вълшебен начин намират рано или късно точната жена за себе си, най-подходящата, единствената, жената с голямо „Ж”. Тази, която наистина дава смисъл на живота им и ги кара да се чувстват точно така, както биха искали. Тази, в името на която всички жертви са били допустими, и която поставяш на свой собствен пиедестал, за да й се поднесеш като жертвено агне пред нозете на богинята. Тази, която те кара да се чувстваш жив и да се питаш досега живял ли си изобщо.
Не, това не съм аз, разбира се. Аз съм само твоето малко бягство от другата ти, удобната реалност. Аз съм твоята любов в свободното време, от-до, доколкото обстоятелствата позволяват. Аз съм глътката силно, ароматно вино, но за да оцелееш имаш нужда преди всичко от вода, нали?
Понякога те тревожи мисълта, че ти изневерявам, защото съм свободна и нямам твоите задължения. Това е, защото не винаги можеш да си дадеш сметка, че всъщност съм много по-малко свободна от теб, понеже те обичам. Вероятно точно това би те разстроило истински, защото понякога звучи твърде обвързващо, нали?
Твоята ревност е породена най-вече от заложеното в теб чувство да притежаваш и да не си губещият. Защото въпреки всичко нашата връзка за теб си остава една игра. Игра на любов.
Защо съм с теб ли? Може би защото ме караш да се чувствам специалната и желаната. Може би защото не ме товариш с проблемите си, и ми показваш само онази част от себе си, която ми харесва. Може би защото ми даваш точно това, от което имам нужда – илюзията за любов. Защото може би съм била разочарована веднъж от една друга любов, която съм мислела, че е истинската, а вече не вярвам, или не искам да вярвам, че има такава. Може би просто защото те обичам, така както не съм обичала досега. Или може би защото самата аз се страхувам да се обвързвам и намирам връзката ни за много удобна.
Това е единственото ми предимство, нали разбираш – че мога да си отида по всяко време, без особени усложнения и душевни травми. Един ден, когато те погледна с очите на жена, а не на любовница и разбера, че искам много повече. Или просто, че не искам теб.
И понеже смятам, че това вече се случва, мисля, че е време да ти кажа сбогом. Не се мръщи – огледай се, докато имаш сили и желание винаги ще намираш следващата подходяща. И недей да ми говориш за любов.
Аз бях само твоята любовница, забрави ли?


 

 



Гласувай:
32


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. sherif - Щом няма излишни усложнения,
23.12.2011 08:57
значи всичко е наред.
цитирай
2. vmir - Правилно!
23.12.2011 09:04

цитирай
3. yotovava - Мъжете не обичат преимуществото на жената :))))
23.12.2011 09:13
цитирай
4. hristam - sherif - Щом няма излишни усложнения,
23.12.2011 09:35
значи всичко е наред!
Абсолютно! Думи на истински любящ мъж ;)))
цитирай
5. hristam - vmir - Правилно!
23.12.2011 09:35
:)) и толкова типично, бих добавила :))
цитирай
6. hristam - yotovava - Мъжете не обичат преимуществото на жената :))))
23.12.2011 09:36
Мъжете обичат бира ;)))
цитирай
7. cefulesteven - Разкошен монолог. Преживяване на ...
23.12.2011 09:57
Разкошен монолог. Преживяване на безброй жени, но малцина ще са от тях, които ще намерят думите. Сякаш си превела душите им на езика на разума.
цитирай
8. hristo27 - Мъжете обичат да обичат. Няма зн...
23.12.2011 10:02
Мъжете обичат да обичат. Няма значение какво.
Въпросът е да има...:)))

Весели празници, адашке!
цитирай
9. monaliza121 - Хареса ми драмата на "втората ...
23.12.2011 11:17
Хареса ми драмата на "втората цигулка":))
Поздравявам те с друга драма на една великолепна цигулка
http://www.youtube.com/watch?v=UWZtD7IUNr4
Весела Коледа, Христам!:))
цитирай
10. scarlety - Добро обобщение!
23.12.2011 11:19
"Аз съм само твоето малко бягство от другата ти, удобната реалност. Аз съм твоята любов в свободното време, от-до, доколкото обстоятелствата позволяват."
Понякога на жената и се иска да бъде глътка ароматно вино:) Кофти е моментът,когато дойде ред за трезва преценка,но...той рано или късно идва!
Поздрави,Хриси!
цитирай
11. mona - Много е истинско!
23.12.2011 11:31
Жените със сигурност ще го разберат и ще намерят нещо от себе си. Иска ми се и повече мъже да го прочетат. Дано! :)
Весели коледни празници!
цитирай
12. vmir - 5. hristam,
23.12.2011 12:05
hristam написа:
:)) и толкова типично, бих добавила :))


и толкова драматично, бих добавил аз.

Моя ли е мисълта, че любовта е война, или съм я чул отнякъде, но тя си е най-често студена война с малко взривченца отвреме на време.
цитирай
13. hristam - vmir - 5. hristam,
23.12.2011 12:26
vmir написа:
hristam написа:
:)) и толкова типично, бих добавила :))


и толкова драматично, бих добавил аз.

Моя ли е мисълта, че любовта е война, или съм я чул отнякъде, но тя си е най-често студена война с малко взривченца отвреме на време.


Любов ли...Дали думата "любовница" винаги е свързана с любов?
цитирай
14. hristam - cefulesteven - Разкошен монолог. Преживяване на ...
23.12.2011 12:28
cefulesteven написа:
Разкошен монолог. Преживяване на безброй жени, но малцина ще са от тях, които ще намерят думите. Сякаш си превела душите им на езика на разума.


Всяка жена, попадала в подобна ситуация, носи в себе си тези думи. Просто не винаги ги казва.
цитирай
15. hristam - hristo27 - Мъжете обичат да обичат. Няма зн...
23.12.2011 12:35
hristo27 написа:
Мъжете обичат да обичат. Няма значение какво.
Въпросът е да има...:)))

Весели празници, адашке!


Весели да са и за теб и близките ти, адаш! Обичай! :))
цитирай
16. hristam - monaliza121 - Хареса ми драмата на "втората ...
23.12.2011 12:38
monaliza121 написа:
Хареса ми драмата на "втората цигулка":))
Поздравявам те с друга драма на една великолепна цигулка
http://www.youtube.com/watch?v=UWZtD7IUNr4
Весела Коледа, Христам!:))


Благодаря ти! Весели празници и за теб!
цитирай
17. hristam - scarlety - Добро обобщение!
23.12.2011 12:41
scarlety написа:
"Аз съм само твоето малко бягство от другата ти, удобната реалност. Аз съм твоята любов в свободното време, от-до, доколкото обстоятелствата позволяват."
Понякога на жената и се иска да бъде глътка ароматно вино:) Кофти е моментът,когато дойде ред за трезва преценка,но...той рано или късно идва!
Поздрави,Хриси!


Моментът на трезва преценка означава помъдряване. И не съм убедена, че има нещо лошо в него, вероятно защото вече съм помъдряла достатъчно :))) /е, може би не прекалено, а ;))/
Хубави празници, миличка! :)
цитирай
18. hristam - mona - Много е истинско!
23.12.2011 12:43
mona написа:
Жените със сигурност ще го разберат и ще намерят нещо от себе си. Иска ми се и повече мъже да го прочетат. Дано! :)
Весели коледни празници!


Мисля, че всеки би го разбрал - написано е на твърде достъпен език. И всеки би го погледнал от своето местенце, разбира се :)
Весели празници и на теб! :)
цитирай
19. vmir - 13. hristam,
23.12.2011 12:46
hristam написа:
vmir написа:
hristam написа:
:)) и толкова типично, бих добавила :))


и толкова драматично, бих добавил аз.

Моя ли е мисълта, че любовта е война, или съм я чул отнякъде, но тя си е най-често студена война с малко взривченца отвреме на време.


Любов ли...Дали думата "любовница" винаги е свързана с любов?


Знам ли, предпочитам да реша система от 10 диференциални уравнения с 10 неизвестни, отколкото да търся отговора на този въпрос. Страхувам се, че въпросът ти излиза извън границите на моите компетентности.
цитирай
20. hristam - vmir
23.12.2011 13:12
Е, понеже аз пък нямам твоите затруднения, мога директно да ти дам отговора - не, не винаги "любовница" се свързва с любов. Написаният монолог мисля, че също дава добра представа за това :)
цитирай
21. ivanna4ev - Ако приемем, че "Любовниц...
23.12.2011 14:40
Ако приемем,че "Любовница" е така наречената "Втора",как да приемем "Любовника" - като "Трети"ли? Или той е непознато явление...:)
цитирай
22. vmir - 20. hristam,
23.12.2011 14:44
hristam написа:
Е, понеже аз пък нямам твоите затруднения, мога директно да ти дам отговора - не, не винаги "любовница" се свързва с любов. Написаният монолог мисля, че също дава добра представа за това :)


Вярвам ти, но пак не виждам ясен отговор за любовта.
Обичам да казвам, ще го повторя и тук, че за мен констатациите не са решение.

Добре, че въпросът ти е с повшена трудност, а ти си готина, щото иначе подивявам от самодоволни всезнайковци, които сервират констатации като връх на човешката мисъл, дали очакват другите да се сбият заради констатациите им, не знам, но мисля, че първо те трябва да бъдат набити. Малко се поувлякох, извинявай, през последните дни все на бой ме избива.
цитирай
23. hristam - ivanna4ev - Ако приемем, че "Любовниц...
23.12.2011 14:55
ivanna4ev написа:
Ако приемем,че "Любовница" е така наречената "Втора",как да приемем "Любовника" - като "Трети"ли? Или той е непознато явление...:)


Ако приемем любовницата за втора, какъв ни е проблема да приемем и любовника за втори? Ама и ти задаваш едни въпроси...;)))
цитирай
24. hristam - vmir - 20. hristam,
23.12.2011 14:57
Абе ей, човеко, МЪЖО, какъв ясен отговор за любовта пък искаш ти? И защо точно под това писание? Тук няма поставени въпроси, няма натрапени констатации...и все пак смея да мисля, че има повече, отколкото смеят да си кажат двама души, вплетени в подобна връзка.
цитирай
25. ivanna4ev - Ако приемем, че "Любовниц...
23.12.2011 15:14
hristam написа:
ivanna4ev написа:
Ако приемем,че "Любовница" е така наречената "Втора",как да приемем "Любовника" - като "Трети"ли? Или той е непознато явление...:)


Ако приемем любовницата за втора, какъв ни е проблема да приемем и любовника за втори? Ама и ти задаваш едни въпроси...;)))

Не,hristam,не става :)) Жените не са лекомислени като мъжете-при тях е Един и ....толкова. Разказа ти направо си го бива :))
цитирай
26. hristam - ivanna4ev
23.12.2011 15:25
Не ми говори за жените, човеко. Аз съм жена. ;)))
цитирай
27. vmir - 24. hristam,
23.12.2011 15:47
hristam написа:
Абе ей, човеко, МЪЖО, какъв ясен отговор за любовта пък искаш ти? И защо точно под това писание? Тук няма поставени въпроси, няма натрапени констатации...и все пак смея да мисля, че има повече, отколкото смеят да си кажат двама души, вплетени в подобна връзка.


Така е, права си. Не мога да те оборя. (Ух, пак на борби ме избива)
цитирай
28. daan - Весела Коледа
24.12.2011 14:24
ТИ ПОСКУВАМ ЗДРАВЈЕ, СРЕЌА И МНОГУ РАДОСТ.
цитирай
29. hristam - daan - Весела Коледа
24.12.2011 14:52
Благодаря ти! Щастие, здраве и много късмет да има в дните ти!
цитирай
30. hristo27 - Честита Коледа и да ти се свети им...
25.12.2011 10:18
Честита Коледа и да ти се свети името, адашке!
цитирай
31. hristam - hristo27 - Честита Коледа и да ти се свети им...
25.12.2011 10:28
hristo27 написа:
Честита Коледа и да ти се свети името, адашке!


Светъл празник и на теб, Христо! Благодаря ти! :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hristam
Категория: Изкуство
Прочетен: 4899648
Постинги: 1291
Коментари: 16864
Гласове: 59426
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031