Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.08.2012 10:08 - Идеалният вариант
Автор: hristam Категория: Изкуство   
Прочетен: 2983 Коментари: 14 Гласове:
27


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Вече се канех да си тръгвам, изморен от отегчителната си работа през този ден, и в главата ми се въртяха няколко примамливи идейки за вечерта, когато се появи този тип.
  - Аа...добър вечер – заекна притеснено след строгото ми „влез”. – Дали е удобно...
Демонстративно погледнах часовника си. Хич не ги обичах такива – работното време ясно е указано на табелата отвън, и всеки разумен човек би съобразил, че не е особено подходящо да се появява петнайсетина минути преди края му. Най-малкото защото сега само бихме си изгубили взаимно времето.
  - Аз...по личен въпрос...- каза, и мога да се закълна, че се изчерви. Май се усети, че при мен всички идват по лични въпроси, и се почувства глупаво. Това ми хареса. – Идвам да поговорим за приятелката ми.
Канех се да му предложа да дойде утре, за да има време спокойно да поговорим, но той продължи:
  - С която по стечение на обстоятелствата сте близки.
Внимателно го изгледах – сега вече започна да ми става интересно. Имал връзка с любовницата ми, как да не му стане интересно на човек. Е, знаех, че рано или късно това ще се случи – тя е само на двайсет и пет, красива, и без ангажименти. Аз – на четиридесет и три, не само с много ангажименти, но и щастливо женен от как се помня. Винаги съм живял с нагласата, че връзката ни се основава предимно на физическо привличане, все пак тази разлика във възрастта не е без значение. Имахме малко общи интереси и малко теми за разговор – ами че тя беше едва няколко години по-голяма от сина ми, обичаше компаниите, купоните, нощния живот. Беше ми ясно, че е въпрос на време да помисли за по-стабилна връзка, такава, каквато аз не можех да й предложа.
И въпреки това тая новина ми дойде като ритник в диафрагмата.
  - За какво точно искаш да говорим? – попитах, след като си поех дъх. Прозвуча леко заядливо, изглежда не можех да скрия факта, че този тип в спретнат костюм не ми е особено симпатичен откакто се появи, а междувременно това усещане определено се беше засилило.
  - Зная – не ви е казала. Защото все още много държи на вас и не иска да ви нарани. От толкова време сте заедно, мога да я разбера.
Можеш, друг път, ядно си помислих. Какво ли знаеш ти за нашата връзка изобщо, това са три години. Цели три години...
  - Какво да ми каже?
  - Ами за нас – кротичко отвърна, и в този момент аз разбрах, че го ненавиждам, както си седи там такъв лъскавичък и прилежен като отличен ученик. Имах всички основания за това – беше висок, с атлетично телосложение, с повече коса, отколкото аз изобщо някога съм имал, и с очевидно добро материално положение, ако съдя по скъпия му костюм и коженото куфарче. Просто мечта за всяка жена.
  - Вижте, работата е там, че се нуждая от съдействието ви. Виждал съм ви да я чакате няколко пъти, зная, че сте много близки, макар тя да не обича да говори много за това. Разбирам я, връзката ви е много дискретна, но съм убеден, че искате да е щастлива, така както и аз го искам за нея. – явно бе набрал инерция, приел мълчанието ми за насърчение – Положението е много деликатно – съвсем наскоро разбрахме, че е бременна. Аз съм готов веднага да се оженим, искам и нея, и бебето, но тя като че ли...все още не може да се отърси от вашето влияние. Колебае се, а аз толкова се страхувам да не й хрумне да направи някоя глупост...да реши да го махне, например.
  - От колко време...сте заедно – прекъснах го с учудващо за самият мен самообладание. Опитвах се да успокоя бурята в мен, и май бях на път да успея, защото си давах сметка за безсмислието на гнева си. Нали в крайна сметка винаги съм знаел, че това така или иначе ще се случи, и че вероятно е най-доброто за нея. Едно бебе за нас би било голям проблем, например, ако преди няколко години не се беше наложило да ми направят изследване след заболяване, и ми стана ясно, че такава възможност е напълно изключена. Приех го нормално, нямах намерение да правя повече деца, моите вече бяха достатъчно големи, и дори не сметнах за нужно да го споделя с жена си. И без това интимните ни контакти с нея бяха на границата на абсолютния минимум. Така че винаги съм приемал това като един плюс в извънбрачната си връзка, и нямаше никаква причина сега да ме боли толкова. Обаче ме болеше.
  - От няколко месеца работим заедно, горе-долу от тогава. Всъщност изпитахме огромно влечение един към друг още щом се видяхме.Зная, че мога да я направя щастлива, зная, че сме родени един за друг. Но наистина мисля, че трябва да поговорите с нея. Твърде дълго сте били заедно, все още се чувства обвързана с вас...в известен смисъл, и няма сили да вземе твърдо и категорично решението, от което зависи и нейното, и моето щастие.
Той ме погледна съвсем открито, и откровената молба в очите му ме накара да се почувствам някак некомфортно. Или по-точно – като истински подлец. Гледах на него като на свой враг и съперник, а той беше просто едно влюбено момче, борещо се за своето щастие. Хиляди пъти й бях казвал, че искам най-доброто за нея, в опитите си да не изглеждам такъв егоист, какъвто понякога се чувствах. Както сега например, когато така отчаяно имах нужда да се почувствам един широко скроен и разумен мъж. Ето сега беше дошъл момента да блесна в цялото си благородство и да се почувствам чист пред съвестта си. Защото най-голяма жертва е тази, която правиш с ясното съзнание, че си длъжен да пренебрегнеш собствената си болка заради щастието на другия.
  - А ти сигурен ли си изобщо, че тя иска да стане твоя жена? – попитах напук на цялата си жертвоготовност – Може пък да не иска да обвързва живота си с теб, въпреки бебето.
  - Зная, че ме обича силно, но й трябва още време. Чувства се объркана, всичко се случи толкова неочаквано, самият аз се чувствам така. Но съм убеден, че сме идеалната двойка, и съм готов на всичко за нея.
Гледах го така развълнуван и си давах сметка, че наистина са страхотна двойка, за всички това би бил идеалният вариант. Дори и за мен – колкото и да е егоистично, нормално е да помислиш и за себе си, нали?
Наистина тя ме караше да се чувствам фантастично, никоя жена не ме е разпалвала толкова, но това раздвояване можеше да бъде и страшно изморително. А аз за нищо на света не бях готов да я заменя със семейния си уют, това беше все едно да живееш в два различни свята.
  - Разбирам – казах твърдо и май дори му се усмихнах. – Ще говоря с нея, ако не успея тази вечер, тогава утре.
После го погледнах и добавих в изблик на благородство:
  - Надявам се всичко да се уреди между вас, тя наистина е чудесно момиче и искрено ви желая да сте щастливи заедно.
Стиснахме си ръцете просълзени – момента наистина си го биваше, бяхме като в сапунен сериал, преливащи от емоции. Жена ми избра точно този момент, за да се появи, без изобщо да я очаквам. Не разбрах защо го изгледа така втренчено, докато той се отдалечаваше, но сега не ми и беше до това, исках да приключа с тази ситуация час по-скоро.
  - Този младеж... – попита ме тя в колата – По каква работа беше при теб?
  - Ами...лична, нищо особено – кратко отвърнах – Защо, да не би да го познаваш?
  - Да, колеги сме, отскоро.
  - Аха – разсеяно кимнах – а ти как така реши да минеш?
  - Ами...няма да повярваш – тя ме погледна смутено, а лицето й грееше като озарено от някакъв вътрешен огън. – Толкова е неочаквано, нямах търпение да ти го кажа!
  - Хайде де, какво толкова се е случило?
  - Ох – тя се изкиска тихичко и ме прегърна – Ами бременна съм, можеш ли да си представиш?





Гласувай:
27



Следващ постинг
Предишен постинг

1. theeconomist - Направо ме разби
30.08.2012 10:19
с тази история!

Може да я разбере само този на който му се е случвала.

Разбира се, че има нюанси, но тази древногръцка драма на по-възрастния женен мъж и по - младата любовница е толково вярна и толково често случваща се, че си уцелила 10!!!!!!!

Поздрави!

цитирай
2. yotovava - Шах с пешка.
30.08.2012 10:19
Ами сега :)
цитирай
3. hristam - theeconomist - Направо ме разби
30.08.2012 11:13
theeconomist написа:
с тази история!

Може да я разбере само този на който му се е случвала.

Разбира се, че има нюанси, но тази древногръцка драма на по-възрастния женен мъж и по - младата любовница е толково вярна и толково често случваща се, че си уцелила 10!!!!!!!

Поздрави!



Поздрав от мен! :)

цитирай
4. hristam - yotovava - Шах с пешка.
30.08.2012 11:13
yotovava написа:
Ами сега :)


И аз не знам...сложна ситуация.

Поздрави, Валя!
цитирай
5. анонимен - Санде: Интересна история. Добре разказана.
30.08.2012 11:39
Поздравления, Христам!
цитирай
6. hristam - анонимен - Санде: Интересна история. Добре разказана.
30.08.2012 11:45
Благодаря ти, Санде! Спорен ден! :)
цитирай
7. scarlety - Мдаа,
30.08.2012 12:46
Ирония на съдбата!:) Не всичките и изненади са приятни!:)
Поздрави,Хриси! С удоволствие прочетох тази прекрасна проза!:)
цитирай
8. hristam - scarlety - Мдаа,
30.08.2012 13:37
scarlety написа:
Ирония на съдбата!:) Не всичките и изненади са приятни!:)
Поздрави,Хриси! С удоволствие прочетох тази прекрасна проза!:)


Аха...обаче някои изненади май са си заслужени ;))))

Благодаря, че я сподели с мен! :)
цитирай
9. lubara - Поздрави, hristam!
30.08.2012 14:35
Този разказ съм го чел и преди. Много е добър, много! Най-хубавото му е, че не е ясно какво следва нататък.
цитирай
10. hristam - lubara - Поздрави, hristam!
30.08.2012 14:48
Здравей, Любо! Ти като мой стар читател :) няма начин да си го пропуснал, напоследък рядко пиша проза, пускам повече стари неща. Оказа се, че за самата мен някои от тях са истинско откритие!
Благодаря ти, че не ме забравяш! :)
цитирай
11. epicfail - 1 опаковка бром
30.08.2012 16:46
1 опаковка бром на него и проблема е решен. Не се ли върне семейството като ценност улиците ще са пълни с боклуци. Защо ? Защото нямат стабилен дом, в който да се приберат.
цитирай
12. hristam - epicfail - 1 опаковка бром
30.08.2012 16:51
Само една? А как да процедираме с 25годишната му любовница? Ами с жена му...

Май само 1 опаковка бром няма да е достатъчна ;))
цитирай
13. zafirov - Страхотен разказ :) мисля, че ...
30.08.2012 18:56
Страхотен разказ :)
мисля, че блога Ви ще ми е любимото четиво на плажа другата седмица...
цитирай
14. hristam - zafirov - Страхотен разказ :) мисля, че ...
30.08.2012 18:57
zafirov написа:
Страхотен разказ :)
мисля, че блога Ви ще ми е любимото четиво на плажа другата седмица...


Благодаря, поласкана съм. Пожелавам ви и други приятни плажни емоции! :))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hristam
Категория: Изкуство
Прочетен: 4911453
Постинги: 1291
Коментари: 16864
Гласове: 59427
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930