Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
13.09.2009 16:41 - Даровете на есента
Автор: diso Категория: Лични дневници   
Прочетен: 15076 Коментари: 27 Гласове:
7

Последна промяна: 13.09.2009 18:55


Не знам какво е обхванало народа в блог.бг, но блогърите се надпреварват да страдат от идването на есента.
Аз пък се опитвам да възприема факта откъм хубавата му страна.
Освен, че това е поредната есен в живота ми, тя ми дава възможност да се насладя на даровете които ни е дала.
Винаги съм харесвал този сезон. Особено началото му.
Ето няколко причини за това:


- Вече не е толкова горещо - приятно е за разходки, както и за сън. През лятото съм вечно недоспал - късно се стъмва, рано съмва, а между тях - тежка, задушна нощ.
През деня също е жега и задух.
- Още не е станало студено - зимата е далече, а продължителните студени дъждове са по-поносими от зимните виелици. Кротки са, не като летните порои. Седиш си в къщи и можеш да отделиш повече време за близките.
- Дърветата са още зелени, а на места се прошарват красиво.
- Цветята от края на лятото и началото на есента са вероятно най-красивите.
- Има изобилие на вкусни плодове и грозде. Зеленчуците също са много и красиви (и вкусни). Само вижте по пазарите какво е изобилие! През пролетта животът се пробужда и всичко е зелено, но някога хората са гладували през този сезон - има малко зеленчуци, а плодове - никакви.
- Като дете и като ученик често ходех на село - при баба и дядо. Сега много неща са се променили - и те и много други хора са починало, но все още е красиво. Цялото село ухаеше на царевица (вероятно много хора не знаят аромата на зряла царевица) пред почти всяка къща имаше огромни златисторанжеви камари. След това замирисваше на грозде и на вино.

- За мен есента винаги е била сезонът на любовта. Почти всичките ми по-сериозни връзки са започвали тогава. Вероятно е заложено и в природата на човека - децата, заченати в този сезон са имали по-голям шанс да оцелеят в миналото.

Подготвил съм ви и малко илюстрации към думите ми. Нямат качеството на професионални фотографии, но всичките съм ги правил от сърце:

Тези гладиоли съм ги отгледал лично. Всяка седмица нося по един букет от тях.

image

Цинията също не е за пренебрегване. Особено в цветни групи и лехи.

image

Един от видовете Космос. Много лесно се размножава и е станал почти като плевел. Само прореждам самораслите стръкове и раздавам на познати.

image

Ето я и пчелата. Доста ме поизнерви докато я "хвана".

image

Кремавобялата далия е красавица, но я предпочитам в градината. Заради красотата на тези цветя се налага да ги вадя през есента и да ги засаждам отново напролет.

image

Ето още една далия.

image

Тагетесът също е устойчив като плевел и ако му се осигури пространство и вода образъва ефектен храст. Този даже е малък.

image

Царица Роза.

image

Така нареченият "есенен минзухар"

image

Само тези букети не са мое производство - продаваха ги пред църквата "Св. Богородица".

image

Един храст от парк Острова. По-точно само клон от храста. Високи до над 2 метра, тези красавци заемат няколко квадратни метра площ.

image

Храстовидна ружа.

image

Ето и нещо по-практично. Отглеждането на тези плодове съвсем не е "бучи пръчка, яж плодове/пий вино":

Флорина - зрее по-късно и е най-сладката.

image

Карастоянка - най-хубавата българска ябълка.

image

Белголден - част от групата на Златната превъзходна.

image

Глостър са красавиците сред този вид. Това дръвче роди за пръв път. Преди това откъснах 4-5 по над 300 грама.

image

Предпоследните праскови - дребни и много ароматни.

image

Смокините почти свършват. Заради доскорошната суша, по клоните имаше истински сушени плодове. Трябваше само да го събера и съхраня. За съжаление и скорците са открили превъзходния им вкус :((

image

Част от реколтата. Почерпете се!

image

Има и тикви.

image

Здравей, katan! Как са моите "хелоуинчовци"?

image

Есен без грозде? Да бе, да! Само дето не е от моето - не успях да го снимам и сега си "откраднах" малко.

image

image

image

"Есен, есен - отлитащ сезон ..."
Какво е есен без отлитащите лястовици. Жалко, че нямах достатъчно висока платформа да хвана цялата улица. Има ги и отзад и отпред извън кадъра.
Доста е облачно и опитва да завали.

image


Това беше от мен! Ако вие имате други аргументи в защита на красотата на есента, моля споделете ги!

Ето и първите "подкрепления" от vanya70:
http://vbox7.com/play:27e2921c




Тагове:   есен,


Гласувай:
7



Следващ постинг
Предишен постинг

1. miralyub - единственият й недостатък, чисто ...
13.09.2009 16:48
единственият й недостатък, чисто по женски да споделя, е- че трябва да подменям гардероба:). летните дрешки, практични, леки отиват на заден план- и се налага да се навличам повечко.
иначе есента си е щедър сезон- и на плодове, и на окраски.
п.с. този аватар е интересен:))))))))
цитирай
2. diso - Айде, женски оправдания!
13.09.2009 16:54
miralyub написа:
единственият й недостатък, чисто по женски да споделя, е- че трябва да подменям гардероба:)
п.с. този аватар е интересен:))))))))

Точно повод за шопинг тур:))
цитирай
3. miralyub - да, скоро, скоро- тези дни ще стане и ...
13.09.2009 17:01
да, скоро, скоро- тези дни ще стане и това.
цитирай
4. diso - Време му е :))
13.09.2009 17:04
За радост на мъжете :))
цитирай
5. diso - Обичам "красотата на цифрите"
13.09.2009 17:08
Като влязох, погледа ми привлече следното:
Прочетен:7722 Коментари: 277
7722 277
цитирай
6. vanya70 - Красота...!
13.09.2009 18:03
И от мен - един "аргумент" ;)

http://vanya70.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/09/09/liatno-esenno.394040

Поздрави!
цитирай
7. diso - Много силен аргумент
13.09.2009 18:13
Благодаря ти, Ваня!
цитирай
8. allbi - Е,
13.09.2009 18:44
супер :)
ама е цветно и шарено при теб ...
Поздрав!

и сетих се, че моята най-дълга и истинска връзка вързала ме и до сега почна през една такава есен :)
цитирай
9. diso - allbi,
13.09.2009 18:56
един от постингите, който ме провокира за този беше твой :))
цитирай
10. teachme - Прекрасно!
13.09.2009 20:13
Нямам думи!
Ще започна от смокините, защото са ми любими:)
Е, след тези сериозни аргументи, как да не
заобичаш есента:))
цитирай
11. diso - Teachme,
13.09.2009 20:26
радвам се, че се отби :))
Днес народът масово се е изнесъл от блога.
То, и аз рядко се отбивах - при такова време навън...
цитирай
12. allbi - аха :)
13.09.2009 22:23
голяма провокаторка съм
дори и най-големите прозаици съм увличала да римуват :))
цитирай
13. diso - :))
13.09.2009 22:26
Има-няма 20-на години не съм римувал. Но зане ли човек ... При толкова поезия наоколо
цитирай
14. allbi - е,
13.09.2009 22:29
дай нещо де :)
аз си пусках преди - от моето архивче ...
щото като пуснах едно момичешко разочаровано стихо за раздели и бая народ изпадан в ужас да не съм се скарала с милото :))
цитирай
15. diso - Притесняват се хората...
13.09.2009 22:32
Би било голяма загуба за него :))
цитирай
16. diso - allbi,
13.09.2009 22:46
В поезията хич ме няма,
ала за мен туй не е драма -
във блога пълно е с поети,
те редят всякакви куплети.
Затуй си карам аз във проза,
че си го зная коловоза.
цитирай
17. allbi - 16. diso
14.09.2009 07:12
По някога пък за различност
изневери на тази прозаичност
това го правят и заклетите поети
пописват проза само не куплети :)

Хубав ден и успешна седмица !

цитирай
18. nadezda - diso, като гледа човек вссичко т...
14.09.2009 14:23
diso ,като гледа човек вссичко това,не може да не си каже"Благодаря ти Господи,за всичката красота и изобилие!Най -обичам ,когато есента стане златна!Поздрави!
цитирай
19. diso - nadezda,
14.09.2009 14:31
пожелавам ти много слънце и топлина! Най-вече вътре в теб! :))
цитирай
20. teachme - diso
14.09.2009 14:35
Казвам браво, както виждам,
справяш се чудесно и със римите:)
а за есенните плодове и за
прекрасните цветя - още веднъж благодаря!
Този постинг беше за първа - позитивизъм има в него и любов към благодатната природа!
цитирай
21. diso - Е, за първа знаеш, че не зависи от нас :))
14.09.2009 14:44
Пък и аз съм го направил преди всичко за настроение
цитирай
22. allbi - с насроението си успял :)
14.09.2009 22:30
пък за първа що не свирна
като се позалафим и си там :)

Лека нощ !
цитирай
23. diso - allbi,
15.09.2009 07:17
allbi написа:
пък за първа що не свирна
като се позалафим и си там :)

Лека нощ !

Добро утро отново! Първа не ми е самоцел - пиша си каквото ми е на сърцето, пък ако "Биг брадър" е рекъл ... По-важното за мен е да имаме повод с приятели или още непознати да се поразбъбрим, да се помайтапим или просто да обменим мнения.
Дано днес денят ти да е хубав :))
цитирай
24. injir - Есента е прекрасна при теб! С цветя и ...
16.09.2009 13:41
Есента е прекрасна при теб! С цветя и плодове.Дори приготвящите се за отлитане лястовички - не натъжават.
цитирай
25. diso - injir, радвам се, че ти е харесала!
16.09.2009 13:52
Значи съм постигнал целта си - да разведря настроението, като покажа красотата й :))
цитирай
26. katan - diso -
26.09.2009 18:36
Твоите "хелоуинчовци" са супер!:)))
Целият ти постинг е превъзходен!:)
Това е и МОЯТА есен!:)
Ще си измоля някоя и друга снимчица,но не съм си избрала още - всичките са толкова хубави!
Има една в по-следващ постинг,която направо едва се удържах да не си я сейвна,но... аз не съм УВАЖАЕМАТА ГОСПОЖА, затова първо ще те помоля за разрешение!
А поздравленията за прекрасния постинг се подразбират от само себе си!:)
Хубава съботно-есенна вечер!:)
цитирай
27. diso - katan,
26.09.2009 20:51
не знам дали ще си спомниш, но когато даде наградата-тиква, аз ти обещах оет моите тикви. Така че, разрешението го имаш от доста време:)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: diso
Категория: Новини
Прочетен: 3307114
Постинги: 249
Коментари: 6662
Гласове: 18433
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930