Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.04.2008 07:34 - Животоспасяващо
Автор: hristam Категория: Изкуство   
Прочетен: 6800 Коментари: 38 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Трябваше да й кажа още когато се запознахме, но не очаквах, че ще хлътне толкова по мен.
Красиво момиче, много жизнена и все усмихната, пък аз бях просто един обикновен тип на средна възраст.
Освен това когато се запознахме, тя си имаше приятел, по – късно разбрах, че са се разделили, чак когато ми каза, че е влюбена в мен.
Работата е там, че съм опериран от чувства. Преди повече от три години загубих детето и съпругата си в тежка катастрофа. Докато се възстановявах от сравнително леките си травми, се оказа, че вместо да вървя към подобрение, показателите ми все повече се влошават, от ден на ден се чувствах все по – зле. Раните ми заздравяваха, изследванията показваха, че организма ми функционира нормално, нямах вътрешни наранявания, а умирах. Тогава свикаха екип от специалисти, и след редица обстойни прегледи и консултации стигнаха до заключението, че трябва да направят тази операция. Беше животоспасяваща.
От тогава наистина започнах да се възстановявам, и до ден днешен нямам никакви оплаквания. Живота ми е абсолютно спокоен и необезпокояван от нищо.
Ето защо й разказах всичко това, дори й се извиних, че не съм го направил по – рано.
Отначало тя се разсмя, не ми повярва, бил съм голям шегаджия, каза . После заплака.
- Разбирам – изхлипа – това е твоят начин да ме разкараш. Няма проблем, ще го преживея някак.
Помислих, че е редно да й кажа няколко съчувствени думи, но се опасявах, че щеше да прозвучи нелепо, защото нищо не изпитвах. А не исках да я наранявам повече.
Тя си отиде, а мен живота така ме понесе, че много скоро изобщо забравих за нея. Бях съкратен от работа, търсех нови възможности, и съвсем случайно стана така, че се свързах с мои близки в чужбина. Оказа се, че няма проблем да замина и да поработя при тях, и така и направих.
Няколко години прекарах там, работата не беше лоша, макар и не по специалността ми, но имах възможност да се развивам, минах през няколко специализирани курса. Нямах особени амбиции, просто не исках да бъда в тежест на близките си, но все пак постигнах добри успехи, бях прецизен и точен във всяко отношение. Освен това не създавах неприятности, нямах никакви претенции, бях винаги на разположение, никога не се оплаквах от нищо. Така че не останах незабелязан и малко по малко започнах да градя кариера, заемах все по – високи позиции в службата, бях станал не само равноправен, но и уважаван член на новото общество, в което живеех. Имах и няколко интимни връзки, дори едната за малко да приключи с брак, момичето беше готово на всичко за да ме направи свой съпруг. Аз също не виждах нищо лошо в това, предполагах, че това решение ще е удобно за всички, може би вече беше време да създам свой дом и семейство.
Но тя поиска от мен нещо, което не можех да й дам – да й покажа любовта си. Обясних й, че мога да й предоставя чудесен дом и добре уреден живот, че можем да имаме един безоблачен и спокоен брак, да отгледаме задружно децата си. Можех да й предложа пътувания в чужбина, почивки на екзотични места, срещи с интересни хора. Но не и онези трепети и вълнения, които са свързани с чувствата, усещанията, любовта. Можеше да има един стабилен и сигурен човек до себе си, можеше дори да ми разказва за своите вълнения и преживявания, но не и да ги изпитва заедно с мен.
Бях максимално подробен, исках да е съвсем наясно как стоят нещата. Струваше ми се напълно приемлив един такъв вариант, вече бях чувал за подобни бракове. При това доста успешни.
Тя обаче прие нещата много тежко и след една много бурна сцена си отиде завинаги.
Малко след това се обади майка ми, за да ми съобщи, че баща ми е много зле, и се поинтересува дали ще ми е възможно да бъда с тях известно време.
- Може би няма да се наложи да останеш дълго – каза ми тя, защото беше наясно колко съм стриктен в работата си. А и че съм опериран от чувства, също. – Мисля, че иска да те види преди да умре.
- Разбира се – обещах й аз. Макар да нямах чувства, знаех колко са важни те за другите, и не исках по никакъв начин да ги засягам.
Уредих нещата си в службата и заминах.
Чудих се дали ще изпитам нещо когато стъпя отново на родна земя. Не бях изпитвал носталгия, разбира се, просто знаех колко се вълнуват хората при завръщането си след дълго отсъствие.
Не почувствах нищо, само отбелязах факта, че са построени много нови сгради, градът бе придобил по – европейски вид.
Мама ме посрещна, прегърна ме и заплака. Бях й липсвал, знам, че й бях липсвал страшно много през всичките тези години, все пак едничък син бях и разбирах вълнението й, виждах го в мокрите й очи, почти можех да го докосна в развълнуваната й прегръдка. Но не можех да го изпитам, и затова търпеливо изчаках да се успокои, за да отидем в болницата при баща ми.
Болестта го беше стопила, беше като бледа сянка на човека, когото помнех. Не можеше да говори, но беше в съзнание.
- Татко... – докоснах ръката му. Не знаех какво да му кажа.
Майка ми усети това и ми прошепна:
- Кажи му, че го обичаш!
- Но... – плахо започнах аз. Нали знаеха, че...
- Нищо – настоя тя – ти само му го кажи. Той ще разбере.
Промълвих тези думи, и видях как от ъгълчето на окото му се процеди една сълза. В този момент ми се стори, че нещо трепна в мен, но беше толкова мимолетно, че не разбрах точно какво. Все пак останах с впечатлението, че съм направил каквото е трябвало.
Следващите дни почти нямаше промяна в състоянието му. Майка ми настояваше да излизам повече навън, за да се поразсейвам. Все не можеше да свикне, че не ми е необходимо, но не исках да споря. Правех си дълги разходки из града, разглеждах промененото му лице.
Една надвечер минавах през близкия парк, когато някой ме извика. Обърнах се, и я видях – беше онова красиво момиче , което навремето ми бе признало любовта си. Беше се превърнала в красива жена, държеше за ръка русокосо момиченце на около пет – шест години.
Седнахме на близката пейка и се заприказвахме, казах й, че живея в чужбина и съм тук за малко.
- А ти? – попитах – Виждам, че имаш прелестна дъщеричка. Омъжила си се...
- Не, всъщност не съм – тя ме погледна особено – Виж...погледни я внимателно – кимна тя към малката, която се беше заиграла на близките люлки. – Не ти ли прилича на някого?
- Да, наистина – вгледах се аз – Много прилича на ...дъщеря ми, която беше на нейната възраст, когато...
И тогава разбрах. Малката красавица беше моя дъщеря.
- Мамо, мамо – чух тъничко гласче – защо чичото плаче? – и видях две до болка познати очи, учудено вперени в мен.
До болка...Докоснах лицето си, и разбрах че е мокро. И за пръв път от много време насам, усетих. Почувствах, че съм жив. И беше прекрасно.



Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. roksolana - Браво!
24.04.2008 07:53
БРАВО!
цитирай
2. krotalka - Наистина е прекрасно!
24.04.2008 08:02
Да можеш да чувстваш.
Да можеш да обичаш.
Тогава наистина човек е жив.

Поздрави за чудесният разказ!
цитирай
3. cefulesteven - Болезнен начин за връщане на чув...
24.04.2008 09:10
Болезнен начин за връщане на чувствата.
Последната успешна операция срещу дългата инвалидност.

:)
цитирай
4. hristam - roksolana
24.04.2008 09:12
Мерси! :)))
цитирай
5. hristam - krotalka
24.04.2008 09:14
Изпитано и сигурно - чувствата си заслужават и страничните ефекти, които понякога са неизбежни!
Поздрав! :)))
цитирай
6. hristam - cefulesteven
24.04.2008 09:15
Болезнен, но животоспасяващ!
Усмихнат ден! :)))
цитирай
7. demoniceye - Красота.
24.04.2008 09:41
Поздравления. :)
цитирай
8. nick22 - И аз
24.04.2008 09:58
се почувствах прекрасно.
Разплаквателко такава :-))))))))))))
Алоха Хриси !
цитирай
9. kolibri - браво
24.04.2008 10:25
браво, много ми хареса...;)
цитирай
10. hristam - demoniceye
24.04.2008 10:29
Споделената...
Поздрав! :)))
цитирай
11. hristam - nick22
24.04.2008 10:30
Тази сутрин на всички ни е топло и прекрасно, май! :)))
Много усмивки, приятелче! :)))
цитирай
12. hristam - kolibri
24.04.2008 10:31
Благодаря ти! :)))
цитирай
13. yoshi - Безмълвна
24.04.2008 10:36
останах на финала...
цитирай
14. hristam - yoshi
24.04.2008 10:39
Защото простичките неща от живота не се нуждаят от много думи, усещат се!
Поздрав! :)))
цитирай
15. tsveta - чувствените думи
24.04.2008 11:00
докоснаха душата ми и пророних сълза...
Желая чист като сълзата ден.
цитирай
16. hristam - tsveta
24.04.2008 11:20
Kрасива е душата ти, щом така съм успяла да я докосна.
Благодаря за милите думи. :)))
цитирай
17. viki02 - Как да го кажа,
24.04.2008 11:34
добре, че те има. Това променя света към по-добро.
цитирай
18. hristam - viki02
24.04.2008 12:05
Е, това пък мен просълзи.
Благодаря за топлите думи! :)
цитирай
19. minavam - Прекрасна цигулка си ти, hristam, ...
24.04.2008 14:55
Прекрасна цигулка си ти, hristam, каква музика изтръгваш от себе си само. Удоволствие е да те слушам.
цитирай
20. verde - Страхотно!!
24.04.2008 15:27
Страхотно!!
цитирай
21. angel77 - много трогателно
24.04.2008 17:16
Дори и най - твърдата стомана при определени условия омеква..........
цитирай
22. cerealboxx - :)
24.04.2008 17:43
Много нежно.
цитирай
23. hristam - minavam
24.04.2008 17:47
Всъщност пиано! :)))))
Но го каза толкова мило и поетично, че ме развълнува! Благодаря! :)))
цитирай
24. hristam - verde
24.04.2008 17:48
Мислиш ли?
Благодаря ти! :)))
цитирай
25. hristam - angel77
24.04.2008 17:49
Абсолютно!
Да размекнем стоманата! ;)
:)))
цитирай
26. hristam - cerealboxx
24.04.2008 17:49
Много мило, благодаря! :)))
цитирай
27. elfieta - Благодаря! :). . . чудесни са раз...
24.04.2008 19:30
Благодаря! :)...чудесни са разказите, чакам ги всеки ден....
цитирай
28. hristam - elfieta
24.04.2008 19:33
Това ме кара да се чувствам страхотно, благодаря ти!
Приятна вечер! :)))
цитирай
29. neptunche - Днес наистина само на страхотни и позотовни постинги случвам!:)
25.04.2008 11:39
Благодаря за чудесния разказ-беше страхотно преживяване да преживея тази история:))))ДАвай все така!:)
цитирай
30. hristam - neptunche
25.04.2008 12:01
Благодаря за куража и светлите думи!
И весели празници! :)))
цитирай
31. lubara - Да !
26.04.2008 18:09
Макар , че ми звучи малко вероятен краят е завладяващ .
Желаем живота докато дишаме .
цитирай
32. cocolina - прекрасно:)
26.04.2008 18:17
Каквото и да кажа, все няма да е достатъчно...
цитирай
33. hristam - lubara
26.04.2008 18:39
И за това е необходимо да чувстваме!
Дори да е болка!
Щастлив Великден! :)))
цитирай
34. hristam - cocolina
26.04.2008 18:40
Благодаря ти!
Весели празници! :)))
цитирай
35. monnio - браво, хареса ми!
27.04.2008 19:06
браво, хареса ми!
цитирай
36. hristam - monnio
27.04.2008 19:35
Благодаря!
Радвам се!
Весел празник! :)))
цитирай
37. rotazia - Има хора, които не могат да плачат, ...
28.04.2008 07:08
Има хора , които не могат да плачат , нямат сълзи , но са толкова чувствени , колкото никой друг . А чувството е много странно нещо , или го имаш или не , а какви реки от крокодилски сълзи съм виждала..
не е истина.
цитирай
38. vil4 - Толкова...
11.10.2009 20:57
Толкова истински разказ. толкова реален... наистина мямам думи страхотно!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hristam
Категория: Изкуство
Прочетен: 4899893
Постинги: 1291
Коментари: 16864
Гласове: 59426
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031