Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.01.2009 17:32 - Да живееш чужд живот
Автор: hristam Категория: Изкуство   
Прочетен: 6757 Коментари: 29 Гласове:
1


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Виждах, че нещо я гризе, и ми беше на върха на езика да я запитам в прав текст какъв е проблема, но я познавах добре. За разлика от мен предпочиташе да скатава всичко дълбоко в себе си, докато се омотае дотам в собствените си тълкувания и усещания, че да има спешна нужда от външна намеса. Тогава настъпваше моят час, нито миг преди това.
Израснали сме заедно, братовчедки сме, и май сме типичен пример за противоположности, които се привличат. Тоест колкото аз съм здраво стъпила на земята, толкова хвърчаща в облаците е тя. При това съвсем без да е празноглава и лекомислена, просто е една голяма романтичка с прекалено развинтено въображение. За него разбрахме още когато бяхме малки. Тя, разбира се, беше от децата, които си имат въображаем приятел, но за разлика от другите беше толкова убедена и убедителна в съществуването му, че беше успяла да изплаши баба ни до смърт. Помня, че тя лично я беше водила по какви ли не врачки и баячки, защото беше сигурна, че в малката й внучка се е вселил дух.
Като поотраснахме тази й черта се проявяваше в склонността да пише прочувствени любовни стихове, чиито обекти изобщо не подозираха за тях, защото твърде бързо я разочароваха. А тя все търсеше голямата, единствената, истинската любов. Но за жалост по това време около нас в наличност се намираха единствено зажаднели за плътски усещания напористи младежи, които бяха на светлинни години от идеала й за прекрасния принц, чийто образ възпяваше поетично.
Едва преди около две години се осмели да допусне някого до себе си, и то защото този път наистина си беше изгубила ума по него. За щастие това беше напълно споделено, приятелят й се оказа наистина много свястно момче, обожаваше я и това си личеше от километри. Дори й намеквал за брак, но засега май ги устройваше и това просто да живеят заедно. Можех да ги разбера – бяха още много млади, нямаше закъде да бързат, важното беше, че са се намерили.
Откак бяха заедно почти не помня да съм я виждала така оклюмана, но от едно известно време взе да ми напомня онези свои отнесени състояния, които стресираха близките ни. Чудех се дали не куца нещо във връзката им, и един ден, докато я гледах как пали цигара от цигара, а преди почти не пушеше, усетих как почвам здравата да се изнервям и съм на път директно да я запитам какво става. Само че тя ме изпревари.Започна с това, че напоследък се чувствала много объркана и не знаела какво да мисли. Едва успях да повдигна вежди озадачено, и тя ме завлече пред компютъра. Личеше, че много й се е насъбрало. Докато разбера какво става, вече ми показваше профила на някаква жена.
- Погледни – каза развълнувано – Родени сме на една и съща дата. Има моето образование и упражнява моята професия в момента. Но това е най-малкото. Виж стиховете й.
Зачетох. Не съм много поетична натура, но и за лаик като мен стана ясно, че са досущ като на братовчедка ми. За по-сигурно дори сравнихме – съвпаденията бяха очевидни, а най-странното беше, че времето на публикуването им също съвпадаше, така че едва ли можеше да става дума за плагиатстване.
- Тя ме откри. Веднага я почувствах много близка, а когато започна да ми разказва за себе си...все едно, че описваше моя живот. В подробности. И...работата е там, че вече започвам да се плаша, разбираш ли.Започвам да се чувствам странно, сякаш живея нечий чужд живот, в който всичко ми е предопределено. По-голяма е от мен с две години. И преди две години точно се е развела – била е много тежка раздяла, не говори много за това, само спомена, че е резултат на нейни грешки, защото повярвала...
Спря колкото да си поеме дъх, и аз направих същото, защото май бях забравила да дишам междувременно. После се окопитих:
- Виж сега, не знам каква връзка виждаш...Но ти дори не си женена...
- Не разбираш. Става въпрос за човека, с когото е живяла. Виж.
Беше й изпратила негова снимка. Определено имаше голяма прилика с приятелят й.
- Е, добре – въздъхнах – виждам, че наистина съвпаденията са ти дошли в повече. Но едва ли това е основателна причина да се вживееш чак толкова. Историята познава много подобни случаи на необясними съвпадения и двойници, което не означава непременно, че нещата са предопределени, или както там...
- Но това не е всичко – прекъсна ме нетърпеливо и ми показа друга снимка. – Това е тя.
Аз пък бих казала, че това е братовчедка ми, приличаха си до последната къдрица на тъмните коси, почти бях убедена, че ако се взра по-внимателно, ще видя и малката бенка над устната й.
- Удивително! – не сдържах възклицанието си. – Срещнахте ли се?
Тя поклати глава.
- След развода веднага напуснала страната. Имала възможност да започне работа в чужбина, и се възползвала с надеждата да започне живота си отново.
Въздъхнах. Не знам защо, обаче тази работа никак, ама никак не ми харесваше. Да оставим настрана унилия вид на братовчедка ми – това беше само на повърхността, а вътре в нея усещах, че бушува истинска буря. Не беше на себе си, изглеждаше като дрогирана.
- Сега се чувствала много добре – продължи тя – опитвала се да преодолее болката, спомена, че в това много й помагала новата й връзка. Мисли, че е влюбена в този човек, а дори още не го е виждала.
- Не го е виждала?
- Общували по скайп.
- Миличка – започнах аз внимателно – Каквато и да е тази жена, колкото и да си приличате, мисля, че не трябва да си внушаваш, че живееш нейния живот. Понякога такива внушения могат да доведат до сериозно проблеми...Могат да преобърнат целия ти живот.
Още дълго й говорех, все в този дух. Бях убедена, че трябва да прекъсне връзката си с тази жена, надявах се да убедя и нея. Тя уж ме слушаше, но накрая каза:
- Вече зная, че той ще ме напусне. Усещам, че има някаква промяна, отдалечава се от мен. – преглътна тежко и допълни – И може би е по-добре, че го зная, преди да се случи. Така ще мога да се подготвя...
С това съвсем ме убеди, че здравата я е загазила. Идеше ми да я хвана и да я разтърся силно, като че ли това щеше да избие всичките тези налудничави мисли от главата й. Но само настоях да ми обещае, че няма да се свързва известно време с тази жена, колкото да види дали няма да се почувства по-добре от това. Когато поискам, мога да бъда крайно настойчива, и тя обеща.
Малко след това започна лятната ми отпуска, и с мъжа ми си направихме чудесна едномесечна почивка. През това време често мислех за нея, но нямах възможност да я чуя. Разбрах какво се е случило чак когато се върнах. Едва я познах – за един месец беше посърнала и се беше стопила, изглеждаше като болна. Не беше нужно да ми обяснява дълго – мъжът, с когото онази жена си била чатила и в когото била влюбена, се оказал не друг, а точно нейният приятел. Казал й го малко преди да зареже всичко и да хукне при нея.
Прегърнах я, толкова силно долавях болката й, сякаш аз лично я преживявах. Чак тогава видях извадения куфар и хаоса наоколо.
- Заминаваш ли някъде?
Погледна ме унесено и кимна.
- Нямам друг избор – промълви тихо и някак обречено. – Свързах се с онези мои познати дето заминаха в чужбина преди години. Говорила съм ти за тях. Ще се опитам да се устроя там.
Докато се взирах в помръкналите й очи, си спомних думите, които онази жена, двойничката й, беше казала – че направила много грешки, защото повярвала. Исках да й ги припомня, защото виждах, че и с нея се случва същото, а толкова се страхувах, че вече е много, много късно. Но не мисля да я оставя така. Още не знам как, но знам, че трябва да опитам да я върна в собствения й живот.




Гласувай:
1



1. lubara - Всичко е възможно .
21.01.2009 18:05
Доста убедителен разказ ! Поздравления !
цитирай
2. viki11 - Това за пореден път ме подсеща, че ...
21.01.2009 18:26
Това за пореден път ме подсеща, че често мъжете (просто ще излъжа, ако припиша такова нещо на жените като цяло) често изоставят любимите си заради други, от които няма да получат нещо по-космично.
цитирай
3. luben - В собствения ни
21.01.2009 18:29
живот само ние самите можем да се върнем. При това - когато поискаме.

Но пък може просто да не спираш да си говориш с нея :) Примерно.
цитирай
4. hristam - lubara
21.01.2009 18:33
Благодаря. Този път се постарах да съм направо несвойствено реалистична :)))) Според теб ми се е получило. :)))
цитирай
5. hristam - viki11
21.01.2009 18:34
"Това за пореден път ме подсеща, че често мъжете (просто ще излъжа, ако припиша такова нещо на жените като цяло) често изоставят любимите си заради други, от които няма да получат нещо по-космично."
Но много често не го знаят...;)))
цитирай
6. hristam - luben
21.01.2009 18:35
Човек би казал, че си се вживял в разказа. Ако не те познаваше, обаче... ;)))))
цитирай
7. luben - Хората си
21.01.2009 18:38
говорят, а кой ли ме познава? ;)
цитирай
8. hristam - luben
21.01.2009 18:45
Не зная кой, ще ми е трудно да изброя поименно. Засега се сещам само за онази...Маги ли беше...;)))))
Но като че ли и нея ти я познаваш по-добре, отколкото тя теб... :)
цитирай
9. luben - Не можеш ми
21.01.2009 18:56
прости честите си отдавания на Маги. Не можеш и това си е.

А тя ... няма да ме опознае - това е ясно. Но пък в това се различавате. Може би ;) Поне мъничко ;)))
цитирай
10. hristam - luben
21.01.2009 19:19
Ами явно така си е. А опитвам...
;))
Надявам се да се различаваме. И не само в това. :)))
цитирай
11. luben - Определено
21.01.2009 22:33
сте ужасно различни. Пък и Маги хич не може да говори и да пише. Скука, какво да ти кажа. Но да не говоря срещу нея. Все пак ми прави живота приятен на моменти :))))
цитирай
12. hristam - luben
21.01.2009 22:35
Наистина се радвам,че освен за нея намираш време и за мен :))) Дори и когато не говориш срещу нея...;))
цитирай
13. papadok - Здравей
21.01.2009 22:49
"""Благодаря. Този път се постарах да съм направо несвойствено реалистична :)))) Според теб ми се е получило. :)))"""
Този разказ приех, като някво изкривяване на време и пространство. Да срещнеш сам себе си и да повториш собствените действия. Ако бих продължил, то следващто действие би било скайп връзка с нейнията бивш настоящ и бъдещ. И отново и отново. Честно казано, не зная как би трябвало да завърши. Надявах се да ме засилиш в тази посока и да ми дадеш вариант:)))))))) Но ти този път си решила да да се придържаш към реалното, поне доколкото четох цитираният от мене пост, то ест- към познатото нам, което наричаме реално;)игнорирайки непознато, като невъзможно/защото е непознато и незнайно/, то ест, нереално. Ей, аз веднъж да си помисля, че ще усетя на де ще ме финтираш, налево ли, от десно ли и ти пак се изхитри да ме изпързаляш, като се отказа от финтове и просто премина направо- срама нямаш;)))
цитирай
14. vest0noska - Позната история
22.01.2009 01:12
....Помоща , понякога е враг! А ти, си я намерила...


или плучила?!...
цитирай
15. luben - Ти си
22.01.2009 09:19
суперспешъл, христистар :))) Даже като се замисля, с Маги съм много по-рядко, отколкото с теб ;) Хубавото и е, че ни мрънка, ни врънка, ни ревнува - каквото и друго да хвана, няма оплаквания от нейна страна ;)))
цитирай
16. hristam - papadok
22.01.2009 09:22
Здравей, слънце :)))

Отново ме зарадва със задълбочените си разсъждения, в края на които не без вълнение разбрах, че пак съм успяла да те изпързалям. :)))

Обичам това! ;)))
цитирай
17. hristam - vest0noska
22.01.2009 09:23
Сложен въпрос. В случая бих се опитала да я окажа...:)))
цитирай
18. hristam - luben
22.01.2009 09:24
Значи си намерил идеалната ;)))
Аз мрънкам отвреме на време...и мъркам...:))))
цитирай
19. luben - Абе и на нея
22.01.2009 09:45
напоследък и изневерявам. Като видя в Пикадили или Метро намаления, кръшкам ;)))

Твоето мъркане е далеч по извисено. Може би и мрънкането - не знам ;)
цитирай
20. hristam - luben
22.01.2009 09:51
:))) Разбирам, че си един много неверен мъж. Но пък може би точно в това се крие чара ти :)/което би било ужасно! ;)))))/
цитирай
21. papadok - Изпързаля ме
24.01.2009 10:04
и въпреки всичко се кефиш- а да се засрамиш от белите ми коси..............цъ! Добря, че ще ми обещаеш да напишеш пак някой хубав стих, иле разказ, че да ти простя;)
Шегувам се де
цитирай
22. hristam - papadok
24.01.2009 10:20
Шегаджия :)))
цитирай
23. papadok - Бе
24.01.2009 17:46
шегаджия шегаджия, но си чакам следващото:) бързай да си измолиш прошката/следва плезене, което да не те заблуждава де и да не те успокоява-чекам/
цитирай
24. hristam - papadok
24.01.2009 17:57
Да речеш че ми плащаше за това, щях да те разбера...;)))

цитирай
25. lyudmilstefanov - За много мъже е валидно правилото,
25.01.2009 12:01
че всеки път се влюбват все в една и съща жена.
Една и съща, защото си е измислена от тях. И когато "ръждата на реалността" вземе да "избива" върху измисления образ, се влюбват в някоя друга, набедена за "истинска".
Така става с измислените хора, та ако ще не някакъв си мъж, а самата hristam да ги е измислила! :)
цитирай
26. hristam - lyudmilstefanov
25.01.2009 12:22
О, не само за много мъже е валидно това, за някои жени - също. И всеки път мислят, че този път са попаднали на истинската, великата, голямата, единствената и разбира се...различната любов. Не че има нещо лошо, поне докато реалността не ги отрезви. Добрата новина е, че поне временно успяват да се вживеят в собствената си приказка. Обаче има и лоша, за жалост...особено ако не извлекат нужните поуки от нея.
Радвам се, че намина :)
цитирай
27. lyudmilstefanov - С удоволствие наминавам.
25.01.2009 12:40
Но напоследък по-рядко кисна в блога.
Създадох един Дискусионен клуб, в който вече се събираме десетина души - все смислени хора. От които с цели двама се свързах в блога и то те активно ме потърсиха, като разбраха, какво съм наумил.
Намирането на хора за клуба ми беше основната мисия, с която се включих като автор в блог.бг
цитирай
28. hristam - lyudmilstefanov
25.01.2009 12:47
Ще ми е интересно да науча нещо повече за този клуб. Ако решиш, пиши на лични за какво става дума.
цитирай
29. papadok - Ти пък,
26.01.2009 16:57
сега и да ти плащам;))) Ти дева как обича да плаща знаш? Мъ мога да почерпя една студена вода, ако толкова настояваш!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hristam
Категория: Изкуство
Прочетен: 4914564
Постинги: 1291
Коментари: 16864
Гласове: 59427
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930