Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.10.2009 15:31 - Ще ти звънна
Автор: hristam Категория: Изкуство   
Прочетен: 3090 Коментари: 20 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Някои неща се случват така неочаквано, че  няма време да ги осъзнаеш и да ги приемеш за  реалност. Само преди няколко часа го изпратих, щеше да пътува до родния си град да се види с родителите си. Често пътуваше - сам или с мен - обичаше да шофира, а и пътят до там не беше кой знае колко. Местността беше планинска, с много завои и красиви места, където понякога обичахме да спираме.
Тази сутрин не беше по-различна от останалите, денят обещаваше да бъде слънчев и топъл. Бързаше да тръгне по-рано, за да избегне обедната жега, целуна ме и хукна навън.
- Обади се като пристигнеш! - извиках след него по навик. И без да му кажа, винаги се обаждаше.
- Ще ти звънна! - чух  някъде от долния етаж. И това беше последното, което чух от него.
Когато ми се обадиха от болницата  нямаше време да мисля, новината за катастрофата се стовари върху ми със силата на стихийно бедствие. Родителите му вече бяха там, пред интензивното, и когато ме видя, майка му ме прегърна и заплака. Аз все още бях твърде объркана, за да реагирам по какъвто и да е начин. Очаквах някой да обясни какво точно се е случило.
Възрастният лекар, който  ни  прие, не даде много обнадеждаваща информация. Приятелят ми бил в кома,  с много вътрешни и външни наранявания. Все още било рано да се прогнозира каквото и да било, но ни стана ясно, че шансовете му не са големи.
Поисках да го видя, но сега не било възможно.
- Не ви съветвам да стоите тук - погледна ни съчувствено. - В момента не мога да ви кажа нищо повече, освен, че правим всичко възможно да овладеем състоянието му. Ще ви се обадим, когато може да го видите.
После всичко се завъртя като някакъв абсурден калейдоскоп. Уж бях там, а като че ли наблюдавах нещата някъде отстрани  сред хаоса от познати и непознати хора, говорещи за катастрофата.  Уж виждах и чувах всичко, а смисълът на думите ми се изплъзваше, пометен от единствената доминираща мисъл - дали той  ще оживее.
И себе си дори виждах отстрани  като една бледа сянка на младата, жизнена жена, която бях. Близките ми ме прегръщаха  и утешаваха, но аз все така не изпитвах нищо, сякаш бях изгубила способността да усещам каквото и да било. В един момент се взрях в очите на майка ми, и  си помислих, че тя изпитва моята болка. А после всичко потъна някъде...
Тежките мисли ме разтърсиха още преди да отворя очи, и всичко изплува с болезнена яснота в съзнанието ми. Бях в детската си стая в дома на родителите ми. Майка стоеше права до прозореца, силуета й се очертаваше като тъмна въпросителна в здрача на стаята.
Когато разбра, че съм будна, седна на края на леглото и постави ръка на челото ми. За нея винаги щях да си остана нейното малко, безпомощно момиченце, което има нужда от помощта й. Както когато боледувах и тя по цели нощи будуваше край леглото ми.
- Добре съм, мамо - надигнах се. - Трябва да вървя. Обадиха ли се от болницата?
- Не бързай, миличка, почини си.  Ще отида да приготвя нещо за хапване. Цял ден нищо не си сложила в уста, за това ти прилоша.  Когато се почувстваш по-добре, ела оттатък.
Не, не можех да остана и минута повече  тук. Трябваше да съм до него, точно сега, когато се борят за живота му. Няма значение, че не мога да го видя, важното е да съм там.
Изведнъж реших, че той непременно ще усети присъствието ми, в каквото и състояние да беше, и това ще му помогне да се върне при мен. Докато се обличах джиесемът ми зазвъня, и всичко в мен се преобърна. Това беше мелодията, която бях избрала за него - само когато той ме търси телефонът ми звънеше така. С нашата песен.
В бързината за малко да го изпусна, ръцете ми трепереха.
- Ало, ти ли си, ти ли си - не можех да спра да викам - Ало, обади се!
Чуваше се някакво пращене, връзката беше лоша. Хрумна ми, че може някой от болницата да се обажда от неговия джиесем.
И тогава чух неговия глас. Беше много тихо, сякаш се обаждаше от много далече, но със сигурност беше той. Не каза много - просто няколко пъти повтори името ми. Или поне аз само това чух. После връзката прекъсна, а аз продължавах да държа телефона до ухото си с надеждата да го чуя отново. Набрах номера му, но никой не се обади.
Значи вече е в съзнание, благодаря ти, Боже! Втурнах се към вратата, и едва не се сблъсках с майка ми. Гледаше ме въпросително, явно беше чула как викам в телефона.
- Обади се! - прегърнах я, и чак тогава най-после се разплаках. От облекчение. - Той току-що ми се обади!
Майка внимателно се отдръпна и ме погледна някак особено. С онзи неин поглед, с който ме гледаше, когато бях болна, когато ми беше зле, и когато самата тя беше изплашена.
- От болницата ли ти се обадиха? - попита тихо. После още преди да отговоря стисна ръката ми и ми помогна да седна. - Щях да ти кажа. Исках само да съвземеш малко.
Лицето й  сякаш се сви, нещо затрептя в дъното на очите й, и те преляха.
- Обадиха се малко преди да се събудиш - треперливите нотки се бяха промъкнали и в гласа й, но тя се овладя. - Той...не са успяли да го спасят... - после гласа й съвсем изтъня.
Взирах се в нея без да мога да осъзная какво  говори. Нали току-що й казах, че той ми се обади!
- Не разбирам... - сложих ръце на раменете й, и я погледнах - Мамо, недей! Сигурно е някаква грешка, стават такива неща...Нека да тръгваме, ще видиш, че всичко е наред. Нали преди малко чух гласа му...
Не можех да спра да говоря, сякаш по този начин исках да изтрия дълбоката покруса от лицето й. Не разбирах защо не ми вярва, но нямах време да й обяснявам повече. Той беше там и ме чакаше.
- Родителите му вече са там - обади се баща ми. Обърнах се стреснато. Той се опита да каже още нещо, но само  се намръщи и въздъхна. - По-добре да тръгваме.
- Нали не искаш да ми кажеш... - започнах, но в следващия момент реших, че няма смисъл да казвам каквото и да било повече.
Докато стигнем болницата в мен започна да нараства една болезнена тревога, която изместваше  облегчението. Мислех си, че е нетърпение да го видя час по-скоро, но още щом стъпих в сградата и ни поведоха към приземието, разбрах. Знаех го още преди да видя лицата на родителите му. Още преди да видя тялото му. Беше си отишъл.
Сред вещите му беше и джиесемът. Съвсем несъзнателно го взех и погледнах последните разговори. Един изходящ точно по времето, когато чух гласа му, и после моето повикване. И тогава си спомних - преди да тръгне беше обещал, че ще ми се обади.



Гласувай:
18



Следващ постинг
Предишен постинг

1. krotalka - Натъжи ме Хрис!
07.10.2009 15:37
Да, спазил е обещанието си! Колко ли я е обичал?

Поздрави разказвачко!
цитирай
2. bnight - Явно страшно много
07.10.2009 16:45
Явно страшно много. В някой случай след смърта се твърди че починалият се обажда на най-близките си. Понякога това се случва има много такива истории. Много хубав разказ Хрис.
цитирай
3. cefulesteven - Много силно! Сигурен съм, че ако ми ...
07.10.2009 17:12
Много силно! Сигурен съм, че ако ми се случи, недай си Боже, в агонията ще успея да набера номера и ще намеря сили за една единствена думичка. Ако ли не, ще се обадя и от онзи свят!

цитирай
4. kalin8 - Пак ме натъжи...
07.10.2009 17:33
Следвщото нещо, което пишеш, бих искал да има по-оптимистиче характер...Направоси го поръчвам,каквото и да е то! Ще ти изпратя-по стар обичай -пет скъсани стари лева, които намерих в едно чекмедже,докато си търсех вехтата диплома....
Б.
цитирай
5. mamas - Любовта е по-силна от смъртта...
07.10.2009 17:59
Поздрави, Хрис!
цитирай
6. valflo - Каква ли трябва да е била любовта им?
07.10.2009 18:13
Много тъжен и хубав разказ. Поздрави!
цитирай
7. hristam - krotalka - Натъжи ме Хрис!
07.10.2009 20:23
И аз се понатъжих...
Абе не знам, може да е от сезона, но ме обхващат едни такива меланхолични настроения, и ето го резултата. ;))
цитирай
8. hristam - bnight
07.10.2009 20:25
bnight написа:
Явно страшно много. В някой случай след смърта се твърди че починалият се обажда на най-близките си. Понякога това се случва има много такива истории. Много хубав разказ Хрис.


Не само истории. Мога да кажа, че съм преживяла нещо подобно. Но го казах по свой начин.
Благодаря ти :)
цитирай
9. hristam - cefulesteven
07.10.2009 20:28
Все още не знаем какво бихме направили, когато се озовем отвъд, просто защото съвсем не сме наясно с отвъдното. Но съм убедена, че връзката с любимият човек е достатъчно силна поне за едно подобно сбогуване.
цитирай
10. hristam - kalin8 - Пак ме натъжи...
07.10.2009 20:29
Съжалявам, Борис. Не беше нарочно ;)))
Не знаех за този обичай, но ми звучи интересно. Ще имам предвид поръчката ти :)))
цитирай
11. hristam - mamas - Любовта е по-силна от смъртта...
07.10.2009 20:31
но пък е доста по-нетрайна ;)))

Дано и теб не съм натъжила, Славе! Ти поне звучиш оптимистично! :)))
цитирай
12. hristam - valflo - Каква ли трябва да е била любовта им?
07.10.2009 20:35
Обикновена. Човешка. И силна.
Колкото за едно последно обещано обаждане от онзи свят.
цитирай
13. анонимен - Поздрави!
08.10.2009 09:01
Прочетох на един дъх!Човешкото тяло е крехко, ранимо, нетрайно!Но... Духът е вечен!Тъгата- също...
цитирай
14. hristam - antoan1antonov - Поздрави!
08.10.2009 09:36
Поздрав и от мен! :)
Мислил ли си колко малко е наистина трайното, в сравнение с всичко останало...и колко независимо от нас е то.
цитирай
15. papadok - Тъжен разказ
08.10.2009 16:07
Разказваш добре и това го прави още по тъжен :(((
цитирай
16. hristam - papadok - Тъжен разказ
08.10.2009 22:09
А дали е само тъжен? Може би това последно обаждане е онази връзка с отвъдното, за която всеки тайничко си мечтае...когато настъпи момента.

Не ми обръщай внимание, просто си мисля на глас ;)))
цитирай
17. papadok - Докато не сме сигурни
09.10.2009 10:03
че има отвъден живот, то ти имаш основание за това. Въпреки всичко, ограниченото ми възприятие, свикнало да вижда до хоризонта, ме кара да се чувствам тъжен, четейки те. Което си е признание за таланта ти де ;)
цитирай
18. hristam - papadok - Докато не сме сигурни
09.10.2009 11:19
Малко са нещата, в които ние, бидейки просто едни човеци, можем да сме напълно сигурни. Прав си за възприятията - твърде са ограничени и твърде много сме свикнали да се доверяваме единствено на очевидното. Но все пак някъде дълбоко, неосъзната и нелогична, е заложена нуждата да вярваме, че отвъд физическия край има още...
цитирай
19. compassion - ДА! Има НЕЩО отвъд физическия край...
10.10.2009 13:31
и то е ВСИЧКО!
цитирай
20. hristam - compassion - ДА! Има НЕЩО отвъд физическия край...
10.10.2009 17:54
Но пък докато сме тук предлагам да не бързаме да разнищваме тая работа с отвъдното. Все ще му дойде времето, всички натам сме се запътили ;))))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hristam
Категория: Изкуство
Прочетен: 4914654
Постинги: 1291
Коментари: 16864
Гласове: 59427
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930