Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.07.2008 08:41 - Думи на прощаване
Автор: hristam Категория: Изкуство   
Прочетен: 7191 Коментари: 56 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Чакай малко, аз съм любовницата ти, забрави ли?
Ние не си принадлежим, не сме се обричали на вярност и че ще бъдем заедно в добро и зло, докато смъртта ни раздели. Нямаме общо минало и спомени, нито хубави, нито лоши. Нямаме и бъдеще, за това не ми говори за утре. Утре за нас е само дума, изпълнена с пожелателност и неясно съдържание. Утре е за влюбените, за които времето минава толкова бързо, че настоящето не им стига. Утре е и за съпругата ти, която вече е направила план-график на живота ти за години напред. Утре е за децата ти, в които намираш смисъла на съществуването си, дори когато не го намираш в самия себе си.
За моето утре има време, нали така, аз съм още толкова млада, живота се е ширнал пред мен като необятно поле, и колкото и да вървя днес, не бих могла да стигна хоризонта на моето утре. Умните жени мислят за своето утре още от своето минало, и започват да го градят от своето настояще. Но аз нямам и свое настояще, защото то е част от твоето. Стъпвам из живота ти като по минно поле, защото наоколо е пълно с опасности, и всички те са свързани с едно – с жена ти.
Тя може да е мрачния тиранин, който ти е обявил тиха война за надмощие още от първия момент на законното ви съжителство. Може и да е удобния приятел, с когото да споделяш всичките си проблеми и да разчиташ на разбиране и подкрепа. Може да е просто нещо, което ти се е случило без самият да си си дал ясна сметка какво точно означават брак и семейство. Може и да си даваш ясна сметка най-малкото за това, че тя като майка на децата ти независимо от всичко ще бъде човека, с когото ще остарееш и че й дължиш уважение. Може би дори я обичаш все още, въпреки че е склонна да те дразни за дреболии, а тялото й е натежало и променено с годините. Може би я желаеш все още, дори да е само в името на онзи някогашен плам и всичките ви хубави мигове. Може би тя е охладняла с възрастта или поради постоянните проблеми от всякакъв характер, и вече й е трудно да те приеме като любовника, който някога си бил за нея, а това те кара да се чувстваш самотен и потиснат. А може и никога да не си обичал, а си търсил удобство и уют, достойни да заместят майчините, или пък просто си изпълнил дълга си на съвестен гражданин да създадеш семейство, понеже така е редно. Може би си стресиран от перманентното й презрение, че не си в състояние да й осигуриш бляскавия живот, за който си е мечтала. Възможно е да е всичко това накуп, и още толкова, но дори и в мигове, когато си обсебен от мисълта за мен и тази мисъл те кара да се чувстваш като влюбен тийнейджър, дори и когато успееш да се убедиш, че това е любов, и си готов на всичко в нейно име, дори тогава това всичко остава в позволените разумни граници. Извън тях те очаква нещо грозно и стресиращо, което носи фаталното име „семейни неприятности”, и може да приема всякакви форми и размери. Ти го знаеш по-добре от мен, защото живееш с това чудовище, и знаеш колко главоболия може да ти докара то.
Ето за това си се научил да бъдеш ловък и дискретен, и можеш успешно да се раздвояваш – да бъдеш по едно и също време любящ баща и съпруг, и нежно-пламенен любовник. Това не е кой знае какво за теб, защото все пак става въпрос за два различни свята, в които се предлагат съответно и различни екстри, а и усещанията също са такива.
О, случвало се е да преосмислиш ценностната си система, да заложиш на любовта, или просто да полудееш от страст, и тогава да се юрнеш през глава в новата си връзка, рушейки всички мостове след себе си. Възможно е и да запазиш приятелството със семейството си, дори когато категорично и решително се впуснеш да градиш ново такова с идеята, че това е правилният път към щастието. Но много е вероятно да бъдеш низвергнат и заклеймен като предател на семейните ценности, и това да вгорчи трайно по-нататъшното ти съществуване на вече изцяло реализиран и обичан мъж, какъвто толкова отчаяно искаш да се почувстваш, че си готов да си затвориш очите за очевидното. А то е, че отново си попаднал в добре позната, вече живяна ситуация на дежа вю, в която нещата се повтарят в добре познатата закономерност – съпруга – любовница, познатото – новото, спокойствието – тръпката, уюта – приключението.
Не, не забравям, че може да си от онези щастливци, които по почти вълшебен начин намират рано или късно точната жена за себе си, най-подходящата, единствената, жената с голямо „Ж”. Тази, която наистина дава смисъл на живота им и ги кара да се чувстват точно така, както биха искали. Тази, в името на която всички жертви са били допустими, и която поставяш на свой собствен пиедестал, за да й се поднесеш като жертвено агне пред нозете на богинята. Тази, която те кара да се чувстваш жив и да се питаш досега живял ли си изобщо.
Не, това не съм аз, разбира се. Аз съм само твоето малко бягство от другата ти, удобната реалност. Аз съм твоята любов в свободното време, от-до, доколкото обстоятелствата позволяват. Аз съм глътката силно, ароматно вино, но за да оцелееш имаш нужда преди всичко от вода, нали?
Понякога те тревожи мисълта, че ти изневерявам, защото съм свободна и нямам твоите задължения. Това е, защото не винаги можеш да си дадеш сметка, че всъщност съм много по-малко свободна от теб, понеже те обичам. Вероятно точно това би те разстроило истински, защото понякога звучи твърде обвързващо, нали?
Твоята ревност е породена най-вече от заложеното в теб чувство да притежаваш и да не си губещият. Защото въпреки всичко нашата връзка за теб си остава една игра. Игра на любов.
Защо съм с теб ли? Може би защото ме караш да се чувствам специалната и желаната. Може би защото не ме товариш с проблемите си, и ми показваш само онази част от себе си, която ми харесва. Може би защото ми даваш точно това, от което имам нужда – илюзията за любов. Защото може би съм била разочарована веднъж от една друга любов, която съм мислела, че е истинската, а вече не вярвам, или не искам да вярвам, че има такава. Може би просто защото те обичам, така както не съм обичала досега. Или може би защото самата аз се страхувам да се обвързвам и намирам връзката ни за много удобна.
Това е единственото ми предимство, нали разбираш – че мога да си отида по всяко време, без особени усложнения и душевни травми. Един ден, когато те погледна с очите на жена, а не на любовница и разбера, че искам много повече. Или просто, че не искам теб.
И понеже смятам, че това вече се случва, мисля, че е време да ти кажа сбогом. Не се мръщи – огледай се, докато имаш сили и желание винаги ще намираш следващата подходяща. И недей да ми говориш за любов.
Аз бях само твоята любовница, забрави ли?




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. drill - Да така е!
30.07.2008 10:08
Един познат ми беше казал

"Ние не сме никакви Мъже. Мъже са тия, дето правят любов с жените си и на 40 и на 50 и на 60 години дори. Ние, дето ходим с 30 годишни и си въобразяваме че сме най-вървежните, сме просто ебачи!"
цитирай
2. kisstherain - ...............
30.07.2008 10:11
да беше влязла в главата ми, да беше извадила и разрязала на малки части сърцето ми, нямаше да можеш да напишеш по-точно и ясно, всичко онова, което ме е вълнувало през последните месеци.....
Всяка дума, разбираш ли, всяка дума.........
настръхнах....
цитирай
3. hristam - annamolly
30.07.2008 10:14
Благодаря ти. :)))
цитирай
4. hristam - drill
30.07.2008 10:15
Колко мъдро от негова страна. Поздрави го от мен! :)))
цитирай
5. hristam - kisstherain
30.07.2008 10:16
Влязох, надникнах и...написах ;)))

Усмивки и ведър ден ти желая! :)))
цитирай
6. karamelza - !
30.07.2008 10:20
Добро утро и от мен. Hristam , страхотен пост (както всички останали). Най-много ми хареса, това че героинята запазва достойнството си, защото много жени в подобна ситуация не са способни дори да си помислят и част от написаното :>

Лек и усмихнат ден! :)
цитирай
7. hristam - karamelza
30.07.2008 10:30
Здравей. Благодаря ти, че го оцени.

Усмивки от мен :)))
цитирай
8. verde - Здравей, hristam,
30.07.2008 10:36
Страхотен постинг, много дълбок! Ти да не си психолог? Възхищавам се на интелигентния ти стил.
Искрени поздравления!
цитирай
9. hristam - verde
30.07.2008 10:47
Здравей и на теб. Не, педагог съм, но това са доста сходни неща понякога, нали? ;))

Благодаря ти за милите думи. Поздрав и от мен :)))
цитирай
10. sisiusmivkata - Страхотен разказ!Поздравлени...
30.07.2008 10:51
Страхотен разказ!Поздравления!Една реална "измислица", по - истинска даже и от реалността.
Хубав ден :)
цитирай
11. viki11 - Поздравления!
30.07.2008 10:55
Не мога да не го отбележа. Много наблюдателно и пълно изложение на различните житейски "сцени", което ти дава възможност да се замислиш над тях.
Хубаво е, че пишеш.
Напоследък все за това чета. Явно някой ще се жени, развежда или разделя. Или всички накуп.
цитирай
12. hristam - sisiusmivkata
30.07.2008 11:11
Добре го каза, твърде е реална тази история, колкото и измислена да е.

Хубав а е и твоят! :)))
цитирай
13. hristam - viki11
30.07.2008 11:13
Благодаря ти. Винаги си ме насърчавала, оценявам го.

Е, надявам се да не съм аз. ;)))
Иначе тези неща се случват постоянно, живота си тече... :)
цитирай
14. hristam - li4kata
30.07.2008 13:01
Много точни думи от мъж. :)))

И за загадъчността си прав...но тя обикновено е част от женската ни природа. ;)))
цитирай
15. sonicfeelings - :)
30.07.2008 13:38
За пореден път ме разчувства! Имаш уникален стил, както си и ти самата уникална! Мисля, че сега вече ми дойде музата! Сърдечни поздрави и много прегръдки! :)
цитирай
16. hristam - sonicfeelings
30.07.2008 14:08
А, ето дори само за това си е струвало да напиша това - за да ти дам вдъхновение. Но...ти знаеш. ;)))
Прегръщам те и аз :)))
цитирай
17. bovari - Думи на прощаване!!!
30.07.2008 14:41
Само една Жена може да вложи в една дума толкова много! Прощаване - и като сбогуване, и като прошка!!!!!!
Играчка-плачка ще бъде всичко това за него!:) Но това си е негов проблем:) Да порасте! Възпитание на чувствата има, но превъзпитанието е невъзможно, нали?:)
Ти, ти си виното - напитката на боговете!!! "Истинското" вино е леко горчиво, но и омайно и ароматно....Отпие ли от него дори простият, неук човек забравя, че е простосмъртен ....да не говорим, че ако си позволи малко повече може да се почувства като бог....и може би затова древните гърци са пиели виното разредено с вода!:)))
Поздрави!:)
цитирай
18. hristam - bovari
30.07.2008 14:48
Поздрав и от мен за омайния коментар.:))) Да, една жена понякога не се нуждае чак от толкова много думи, както си мислят мъжете. Но една истинска жена намира винаги най-точните.
цитирай
19. pulsar - Брависимо !
30.07.2008 15:24
Женитец, винаги ще ни вдъхновявате да правим онези малки глупости от голямата игра-живот, да сме като едни малки Том Сойеровци пред дилемата дали да намажем със зелена боя опашката на съседската котка пред това да си напишем домашните... Не забравяй, че понякога гледните точки си разменят местата...
Прекрасно написано.
Поздрави !
цитирай
20. baletlnetpepas - е как успя
30.07.2008 15:43
да си намериш толкова глупав любовник - това само не успях да разбера!
цитирай
21. fear - za6to
30.07.2008 15:46
mi govori6 taka pred horata???
цитирай
22. hristam - pulsar
30.07.2008 15:56
Жените сме омайници и вдъхновителки. Мъжете се възползват от това според възможностите си ;)))

Много усмивки и настроение! :)))
цитирай
23. hristam - duminaviatura
30.07.2008 15:57
Недеееееей...;)))

Поздравявам те и аз :)))
цитирай
24. hristam - baletlnetpepas
30.07.2008 15:59
А аз защо ли не се учудвам, че "глупав" е най-често използваната дума в речника ти :))))))
цитирай
25. hristam - fear
30.07.2008 16:00
Извини ме. Да не те притесних нещо? ;)))
цитирай
26. papadok - Не мога
30.07.2008 16:01
да кажа нищо друго, освен едно- свалям ти шапка. Това е от най-силните ти рисания, защото не мога да го нарека разказ. Просто е класа
цитирай
27. hristam - papadok
30.07.2008 16:02
Което си е така, така си е. Силничко се получи.
Удоволствието беше мое, док ;)))
цитирай
28. gothic - Невероятно...
30.07.2008 16:58
Невероятно...
цитирай
29. anakarenina - За любовниците. . . ! Чудесен пос...
30.07.2008 17:03
За любовниците...! Чудесен пост!!!:)
цитирай
30. papadok - не само
30.07.2008 17:07
удоволствието е преди всичко за читателя
цитирай
31. hristam - gothic
30.07.2008 17:09
Ами, вероятно си е, защо... :)))
цитирай
32. hristam - . anakarenina
30.07.2008 17:10
И не само за тях. Аз като съпруга също с удоволствие бих прочела нещо такова. :)))
Поздрав! ;)
цитирай
33. hristam - papadok
30.07.2008 17:11
Читателя мъж не винаги изпитва удоволствие от подобни писания...хм ;)))
цитирай
34. anakarenina - И аз съм съпруга. . . и любовница. . . ...
30.07.2008 19:04
И аз съм съпруга...и любовница...не се гордея с това , че съм и двете...но такъв ми е живота.
цитирай
35. hristam - anakarenina
30.07.2008 19:32
Но не виждам и нищо срамно. Когато имаш нужда от това, и го споделяш с някого, който също го желае толкова. Дано никой не страда от това...макар и понякога да е неизбежно.
цитирай
36. anakarenina - Не, никой не страда, защото никой не ...
30.07.2008 19:58
Не, никой не страда, защото никой не знае. Няколко години вече никой не знае, а така ми се иска понякога да споделя нещо...но няма с кой.
цитирай
37. hristam - anakarenina
30.07.2008 20:01
А приятелка, приятел, просто някого, на когото да се довериш нямаш ли край себе си. Разбирам колко тежко може да бъде, когато таиш всичко в себе си.
цитирай
38. anakarenina - Не, немога да споделя за връзката си ...
30.07.2008 20:04
Не, немога да споделя за връзката си с никой, освен с приятелка, която живее доста далеч и единствено по телефона се чуваме, което не ми дава възможност да говоря много. За връзката си не мога да говоря с всеки, незная кой кога може да ме предаде...най-добре е никой да не знае. Хубавите неща трябва да се споделят...но аз моите хубави неща трябва да пазя само за себе си.
Интернет ми дава възможност да споделям с непознати...анонимността е хубаво нещо понякога :)
цитирай
39. hristam - anakarenina
30.07.2008 20:07
Да, интернет дава добри възможности във това отношение. Иначе наистина рискуваш, понякога само дума е достатъчна...
А понякога нуждата да споделиш може да е наистина неустоима.
цитирай
40. anakarenina - Да, не съм допускала никога до преди ...
30.07.2008 20:11
Да, не съм допускала никога до преди да срещна въпросният мъж, че мога да изневеря, да имам връзка с някого. Едва след като минаха няколко месеца осъзнах, че немога да спра да се виждам с него, че срещите ни ми дават много и просто съм се нуждаела от точно от това. Семейният живот не вървеше никак и връзката ми с него запълни празнотата в живота ми.
цитирай
41. hristam - anakarenina
30.07.2008 20:25
Знаеш ли, такава връзка понякога може да даде много повече, отколкото дори си допускал. И не виждам нищо осъдително, щом това дарява усещане за пълноценност, и забравеното усещане, че си желан и нужен някому.
цитирай
42. sonicfeelings - anakarenina
30.07.2008 21:40
От чисто любпитсво - някога обвинявала ли си се и да си се чувствала виновна за тази връзка?
цитирай
43. hristam - . zabavnata
30.07.2008 22:37
Благодаря ти. А понякога в цялата ситуация страда и съпругата, но това е тема за друг разказ ;))
цитирай
44. papadok - Не ограничавай сама произведението си
31.07.2008 09:11
, чрез условия, като пол. Това, което си писала е общовалидно. Останалото е просто подробности. А читателят-мъж не е чак толкова елементарно животно- виждал съм го в парка, не винаги се кара с маймуните за банана ;))
цитирай
45. baletlnetpepas - о казах ти вече
31.07.2008 09:56
използвам думата глупав, тъй като съм специалист по глупостта.
цитирай
46. hristam - papadok
31.07.2008 09:59
Караш ме да се усмихвам. Не правя обобщения - това са просто наблюдения и, струва ми се, най-малко елементаризирам. Ако ти имаш своите различни или подобни, по отношение на нас, жените, би могъл да ги изложиш сам.
цитирай
47. hristam - baletlnetpepas
31.07.2008 10:01
Нямам впечатления да си специалист по каквото и да било. И не мисля, че ми се ще да имам.
цитирай
48. vminev - мъжки ред- два
31.07.2008 11:02
Здравей, hristam. Прочетох разказа ти и последвалите заваляли суперлативи по негов адрес. Зная горе- долу как се чувстваш- ние, мъжете сме просто използвачи в повечето случаи - приеми извинения като техен представител. Макар да имам много различни принципи от мъжкоописаните, допреди 10-на години това не беше така. Бих искал да ти кажа две неща- добре написан къс разказ-1- и -2- пожелавам ти да намериш мъжа, за когото си струва да умреш; Човекът, запленил милиони сърца със Своята любов, Този, който е бил, когато си се оформяла в утробата на своята майка и Този, Който те чака... да Го чуеш. Преди 10-на година Той ужили сърцето ми с невероятната си любов (неее, не съм хомосексуален, моля!), когато прочетох писмото Му към мен. Беше подписано със самата Му кръв...от вените Му... Беше написал "Сине, любя те повече от Своят живот, затова го давам- за да те имам...!!! Сине, любиш ли Ме ти?!! - Исус, умиращ на Голгота".
"Защото Бог толкова възлюби света, че даде Своят Единороден Син- за да не погине никой, който вярва в Него, но да има вечен живот...." евангелието на Йоан 3гл.
Бъди благословена и Господ да спаси душата ти ! Владимир Минев, Перник
цитирай
49. hristam - vminev
31.07.2008 11:15
Благодаря ви, господин Минев, за споделеното. Оженявам вашата добронамереност и искреност. само ще допълня, че горенаписаното не се отнася до мен, аз само предавам някои мои впечатления и размисли по тази наболяла тема. Мисля, че съм намерила човека за себе си, поне на този етап от живота си, и не се оплаквам. Дай боже всекиму да го открие.
Бъдете благословен и вие, и нека Бог е с вас. :)
цитирай
50. baletlnetpepas - hristam
31.07.2008 11:24
никога не избягвайте глупави хора като мен - винаги могат да ви станат любовници, което да ви вдъхнови да напишете разказ!
цитирай
51. schizophrenic - schizophrenic
31.07.2008 12:16
Много добро четиво. Може да се чете отзад напред, може да се чете от любовница/любовник, може да се чете от съпруг/съпруга. Може и да не се чете. Но аз го прочетох с удоволствие. :-)
цитирай
52. hristam - schizophrenic
31.07.2008 12:19
Много ми хареса особено онази част, в която се казва че може да не се чете. :))))))))) /шегувам се/
Всъщност искам просто да благодаря. :)
цитирай
53. schizophrenic - hristam
31.07.2008 16:21
наистина може да не се чете, може да се изживее :-)
цитирай
54. hristam - schizophrenic
31.07.2008 16:59
!!! :)))
цитирай
55. tiamo - Верни са ...
01.08.2008 13:23
разказаните преживявания, породени от мисли, емоции и чувства, но частта с "илюзия за любов" е най-вярна. Не живеем ли всички с една такава илюзия...Поздравления, страхотен разказ! :)
цитирай
56. kostadin - А може би любовницата се е надала на ...
01.08.2008 18:19
А може би любовницата се е надала на нещо по съществено .
Няма нищо лошо в това двама да заоволят хормоналните си изблици.Но това си е просто секс и жената или мъжа изобщо не са любовници.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hristam
Категория: Изкуство
Прочетен: 4918553
Постинги: 1291
Коментари: 16864
Гласове: 59427
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930