Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
23.09.2011 12:51 - Мъдрост от нета
Автор: hristam Категория: Изкуство   
Прочетен: 3040 Коментари: 9 Гласове:
27

Последна промяна: 23.09.2011 12:51

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Има моменти, които приключват

Да бъда този, който съм, означава да събера смелост и да извървя пътя, дори и с болка. Без страх, окъпан в сълзите на скръбта... Защото човек губи не само хора.

има ситуации, които се променят,
има отношения, които се трансформират,
има етапи от собствения ни живот, които остават зад гърба ни,
има моменти, които приключват,
и всички те представляват загуба, която трябва да изживеем.

Ако съм способен да приема тези неща като част от живота.
Моята основна отговорност е да се обогатявам от загубите.

Хорхе Букай (Из "Трите въпроса")

 

image"Кой е сляп?

Който един друг свят не може да види.

Кой е ням?

Който навреме нищо добро не може да каже.

Кой е беден?

Който бурните желания не може да остави.

Кой е богат?

Който от сърце радостен може да бъде!"

 

(Индийска мъдрост)

Макар че аз бих могла малко да поспоря по въпроса за бурните желания... ;))

 





Гласувай:
27



1. cefulesteven - По същият въпрос, също бих поспо...
23.09.2011 13:07
По същият въпрос, също бих поспорил:)
цитирай
2. hristam - cefulesteven - По същият въпрос, също бих поспо...
23.09.2011 13:17
cefulesteven написа:
По същият въпрос, също бих поспорил:)


С мен ли? ;))
цитирай
3. sunn - Да, тази книга си заслужава вним...
23.09.2011 19:28
Да, тази книга си заслужава вниманието, времето и размислите от нея, ценна - Хорхе Букай (Из "Трите въпроса")
... Ах тези бурни желания ... :)
Сърдечни поздрави hristam! :)
цитирай
4. hristo27 - Всеки си има своите желания, ада...
23.09.2011 20:28
Всеки си има своите желания, адашке.
Аз например се чувствам богат с чаровната ми внучка! Нещо което не може да се измери с пари или материални придобивки.
цитирай
5. pa4o66 - Относно "бурните желания" :
26.09.2011 22:57
Това са пристрастията на плътта, сиреч пороците. Който не може да се отърси от страстите си, трудно се обогатява духовно (макар че "беден духом" не означава пълен с пороци) Обогатяването с християнските добродетели възвисява душата и ни съединява с Духа. Това е "богатството" за което пише, че човек трябва да събира на Небето. Все още желаещи за спор?
цитирай
6. papadok - Честит рожден ден
27.09.2011 09:18
...Хриси! Малко подаръче от нас.
http://www.youtube.com/watch?v=_QsafTWgFoY
цитирай
7. hristam - pa4o66 - Относно "бурните желания" :
28.09.2011 20:37
pa4o66 написа:
Това са пристрастията на плътта, сиреч пороците. Който не може да се отърси от страстите си, трудно се обогатява духовно (макар че "беден духом" не означава пълен с пороци) Обогатяването с християнските добродетели възвисява душата и ни съединява с Духа. Това е "богатството" за което пише, че човек трябва да събира на Небето. Все още желаещи за спор?


Аха, а защо бурните желания трябва непременно да са пороци на плътта? Защо не бива да приемем, че тези желания са нещо благодатно, щом ни кара да се чувстваме специално и ни пълни с ендорфини?
Защо трябва да се отърсим от плътските страсти, аз лично смятам, че когато те са споделени и задоволени това само спомага за обогатяване на духовните такива. Не мислиш ли? ;))
цитирай
8. pa4o66 - Това са ============== Аха, а защо ...
12.10.2011 16:07
hristam написа:
[quote=pa4o66]Това са ============== Аха, а защо бурните желания трябва непременно да са пороци на плътта? ============== Не мислиш ли? ;))

Виж Първо послание на ап.Павел до Римляни гл.2 : 29-31 . Опитах се да поясня "индийската (ха) мъдрост" - Кой е беден? -
Който бурните желания не може да остави. Но това са го направили преди мен някои небезизвестни рибари и друг вид занаятчии :)
цитирай
9. hristam - pa4o66
12.10.2011 17:04
Пламен, стари друже, аз попитах ти какво мислиш в отговор на своите - струва ми се - доста ясни и простички въпроси. А ти ме пращаш да чета Библията...Няма лошо, това е несъмнено една от най-мъдрите книги, но ако аз търсех отговорите в нея, нямаше да питам теб. Нали? ;)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: hristam
Категория: Изкуство
Прочетен: 4918049
Постинги: 1291
Коментари: 16864
Гласове: 59427
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930